| کد خبر: 223512 |

روسیه در جستجوی سارقان تجهیزات از یک هواپیمای راهبردی

دمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که در رابطه با سرقت از یک هواپیمای راهبردی این کشور موسوم به «روز قیامت» اقدامات مقتضی در حال انجام است.

تین نیوز

 دمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که در رابطه با سرقت از یک هواپیمای راهبردی این کشور موسوم به «روز قیامت» اقدامات مقتضی در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا از مسکو پسکوف به خبرنگاران گفت: تجهیزات به سرقت رفته از بخش بار هواپیمای ایل ۸۰ (که هواپیمای «روز قیامت» نامیده می شود) دلیلی خواهد شد برای نتیجه گیری کردن و اتخاذ اقداماتی که جلوی تکرار موارد مشابه را بگیرد.

منابع خبری روسیه اعلام کردند که از بخش بار هوایپمای ایل ۸۰ موسوم به هواپیمای «روز قیامت»  که در فرودگاه تاگانروگ جنوبی قرار داشت برخی تجهیزات حساس مفقود شده است.

جاسوسی برای کشورهای خارجی و انگیزه مالی برای بدست آوردن قطعات ارزشمندی که در آنها از الماس و طلا استفاده شده از گزینه‌های احتمالی سرقت عنوان شده است.

بخش مطبوعاتی اداره حمل و نقل وزارت کشور روسیه در حوزه فدرال قفقاز شمالی دوشنبه گذشته اطلاع داد که در بازرسی از یکی از هواپیماها مشخص شده است که در بار هواپیما باز شده است.

منبع تاس در نهادهای امنیتی منطقه گفت که هواپیمای ایل ۸۰ جهت تعویض روغن لندینگ ها در این  محل بوده است. تمامی دستگاههای داخلی هواپیما در زمان تحویل آن سر جای خودشان بوده اند.

به گفته این منبع، اشخاص ناشناس دریچه بار هواپیمای ایل ۸۰ که در فرودگاه تاگانروگ جنوبی قرار داشته است را باز کرده اند و تجهیزاتی از جمله ۳۹ دستگاه بی سیم هواپیما مفقود شده است.

شرکت واحد هواپیماسازی روسیه (بخشی از روستک) از اظهار نظر در خصوص انتشار خبرهای راجع به سرقت تجهیزات هوایپمای ایل ۸۰ خودداری کرد.

تصور می شد که این هواپیما ها در صورت جنگ هسته ای، اگر تأسیسات زمینی هدایت از بین بروند، بکار گرفته خواهند شد.

این هواپیما در ساختار ارتش آمریکا نیز وجود دارد. مجتمع هوایی فرماندهی راهبردی بدون نیاز به مراکز ارتباطی زمینی می تواند نیروهای در حال عملیات و حتی هوا فضا را فرماندهی کند.

این هواپیما از سال ۲۰۱۵ میلادی به ارتش روسیه تحویل شده بود.

 شرکت ابزارسازی روسیه در آن زمان در باره مشخصات این مرکز فرماندهی از هوا اعلام کرده بود: هواپیمای روز قیامت از امکانات بی مانند مختلفی از جمله فرماندهی انواع تسلیحات راهبردی و دوربردی و تمامی بخش های نیروهای مسلح برخوردار است.

طراحی مقاوم و مصرف اندک انرژی از جمله مزایای نسل جدید مجتمع هوایی فرماندهی روسیه اعلام شده بود.

مشهورترین مدل های این هواپیماهای تخصصی، E-۴B آمریکایی و ایل-۸۰ روسی هستند که به ترتیب بر اساس هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷ و ایل ۸۶ مسافربری ساخته شده اند. در مجموع چهار فروند ایل ۸۰ تحویل نیروهای مسلح روسیه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.