| کد خبر: 223507 |

روحانی: تحکیم پیوند دوملت ایران و افغانستان با راه آهن خواف-هرات

رئیس‌جمهور گفت: روابط ما از طریق دل‌ها، اندیشه، فرهنگ ها و رفتارها و تلاش ها بوده است و امروز ریل راه آهن خواف-هرات این پیوند را مستحکم‌تر می‌کند.

تین نیوز

رئیس‌جمهور گفت: روابط ما از طریق دل‌ها، اندیشه، فرهنگ ها و رفتارها و تلاش ها بوده است و امروز ریل راه آهن خواف-هرات این پیوند را مستحکم‌تر می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(پنجشنبه) در مراسم افتتاح راه‌آهن خواف-هرات که با حضور رئیس‌جمهور افغانستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز سلام، روز رحمت، روز گشایش برای دو ملت بزرگ افغانستان و ایران است. دو ملتی که از یک ریشه، تاریخ، فرهنگ و از یک منطقه در طول تاریخ برادری و همسایگی خود را بعنوان بهترین یاران یکدیگر حفظ کردند.

روحانی گفت: امروز بعنوان یکی از روزهای تاریخی در روابط دو ملت افغانستان و ایران است. روابط ما از طریق دل‌ها، اندیشه، فرهنگ ها و رفتارها و تلاش ها بوده است و امروز ریل راه آهن این پیوند را مستحکم تر می کند.

وی ادامه داد: امروز، روزی توام با شادمانی برای دو دولت افغانستان و ایران است و من به سهم خودم بسیار خوشحالم که گرچه نشد به خاطر شرایط بهداشتی و کرونایی در کنار همدیگر و حضور فیزیکی این افتتاح را انجام دهیم ولی از طریق فضای مجازی این افتتاح بزرگ را با فرمان دو رئیس‌جمهور شاهد خواهیم بود و مطمئنا این روز بعنوان یک روز تاریخی برای ما فراموش ناشدنی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.