| کد خبر: 223461 |

پایان فاز یک مترو قم به اوایل 1400 می رسد

شهردار قم با اشاره به برنامه‌ریزی برای پایان فاز یک مترو قم تا اوایل سال آینده گفت: تله سیژ بوستان علوی تا دو هفته دیگر و شهربازی بزرگ غدیر نیز آماده بهره‌برداری است.

تین نیوز

شهردار قم با اشاره به برنامه‌ریزی برای پایان فاز یک مترو قم تا اوایل سال آینده گفت: تله سیژ بوستان علوی تا دو هفته دیگر و شهربازی بزرگ غدیر نیز آماده بهره‌برداری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مرتضی سقائیان‌نژاد امروز در حاشیه بازدید رئیس‌کل دادگستری استان قم از پروژه‌های شهری قم اظهار داشت: تمام کوشش ما این است که فاز نخست مترو شامل ۵.۲ کیلومتر از شهرک کامکار تا میدان شهید مطهری تا اوایل سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شود.

شهردار قم افزود: مشکل ما در حال حاضر واگن بوده و در حال در تلاش هستیم و از مسئولان کشوری خواستیم که دو رام واگن مترویی به ما قرض بدهند و از سهمیه ما کم کنند که انشالله بتوانیم اردیبهشت‌ماه این پروژه را راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به پروژه خیابان شهید برقعی نیز افزود: تقریباً ۴ پلاک برای تملک باقی‌مانده است و ظرف یکی دو ماه آینده عملیات اجرایی را آغاز خواهیم کرد.

سقائیان نژاد به پروژه عمار یاسر نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز آماده است که ۵۰۰ متر از آن را آغاز کنیم بااینکه واقعاً آزادسازی این‌ها بسیار مشکل‌آفرین است، اما مردم همکاری دارند و انشالله یکی بعد از دیگری تکمیل می‌شوند.

شهردار قم با اشاره به احداث ساختمان‌های شهرداری مناطق نیز ادامه داد: قصد داریم تا پایان سال ساختمان‌های مناطق سه، دو و هشت راه‌اندازی شود و ساختمان شورا نیز در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از احداث ۸ ورزشگاه نیز خبر داد و گفت: دو مورد از این ورزشگاه‌ها تحویل مردم شده است، یکی از آن‌ها مشکل قضایی دارد و باقی پروژه‌ها تا پایان سال‌تحویل داده خواهد شد.

سقائیان نژاد با تأکید بر اینکه تا پایان سال نزدیک به ۲۰ پروژه شاخص که هرکدام با هزینه‌ای بیش از ۳۰ میلیارد تومانی بوده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد ابراز کرد: تله سیژ بوستان علوی تا دو هفته دیگر و شهربازی بزرگ غدیر نیز آماده بهره‌برداری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.