| کد خبر: 223432 |

لزوم نگاه ویژه دولت به توسعه حمل و نقل عمومی تهران

نایب رییس شورای شهر تهران بر لزوم نگاه ویژه دولت به توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران تاکید کرد.

تین نیوز

نایب رییس شورای شهر تهران بر لزوم نگاه ویژه دولت به توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امینی در پایان دویست و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکلات دولت به ویژه در این شرایط کرونایی و تحریم ها را درک می کنیم؛ دست دولت برای بودجه باز نیست و مشکلاتی برای تامین بودجه پیش بینی شده دارد ولی اگر اولویت بندی کند بی تردید یکی از جاهایی که ضرورت دارد توسعه حمل و نقل عمومی است.

وی افزود: بسیاری شهروندان از این سیستم استفاده می کنند در حقیقت نه تنها در کشور ما بلکه در دنیا یکی از مکان هایی که به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی موجب افزایش امار مبتلایان و فوتی ها میشود، همین حمل و نقل عمومی است. در حال حاضر الودگی هوا و ترافیک دو مشکل عمده شهر تهران است که ارتباط مستقیمی با توسعه حمل و نقل عمومی دارد لذا امیدواریم دولت توجه ویژه ای به این بخش داشته باشد و الزامات کمک به توسعه حمل و نقل عمومی شهر را رعایت کند.

وی درباره جلسه امروز(سه شنبه) شورای شهر تهران و مصوبات ان نیز گفت: در ابتدا اعضا تذکرات خود را مطرح کردند و پس از ان ادامه بررسی لایحه ساماندهی گورستان های دولاب دنبال شد. موضوعی که از جلسه گذشته باقی مانده بود بر همین اساس اعضا پیشنهادات خود را مطرح کردند.

وی افزود: در این گورستان اتباعی از کشورهای مختلف دفن شده اند لذا می تواند به مرکزی برای گفتگوی ملل و دیپلماسی کلانشهر تهران با سایر کلانشهرهای دنیا تبدیل شود؛ امیدواریم ضمن بازسازی و مرمت به محلی برای گفتگوی ملل بدل شود.

وی ادامه داد: در ادامه این جلسه یک فوریت طرح تفصیلی منطقه12 مورد بررسی قرار گرفت و مخالفین و موافقین نظرات خود را مطرح کردند و نهایتا یک فوریت ان به تصویب رسید. منطقه 12 به دلیل اینکه مرکز تهران است و در ان بازار تهران و ابنیه قدیمی تهران واقع شده است بازسازی و احیا ان باید به گونه ای باشد که این محدوده را به مرکز جذب توریست تبدیل کند و از سوی دیگر بازسازی ها موجب از بین رفتن آثار این منطقه نشود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.