| کد خبر: 223423 |

تاکید عضو شورای تهران بر اجرای آئین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بر لزوم اجرایی کردن بند "د" ماده ۲ آئین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه و تشویق اشخاصی که تخلفات را گزارش می کنند، تاکید کرد.

تین نیوز

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بر لزوم اجرایی کردن بند "د" ماده ۲ آئین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه و تشویق اشخاصی که تخلفات را گزارش می کنند، تاکید کرد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مجید فراهانی روز سه‌شنبه در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورا با ارایه تذکری به شهرداری تهران گفت: فساد آزار دهنده‌ترین و مشمئز کننده‌ترین صفتی است که در مواجهه با شهرداری تهران، شهروندان را آزار می‌دهد.

وی افزود: دیو هفت سر فساد در شهرداری آنچنان در جای جای این سازمان عریض و طویل رخنه کرده‌است که متاسفانه در میان تمام دستگاه‌ها، هنوز شهرداری در زمینه میزان دریافت رشوه و پارتی‌بازی رتبه اول را دارد.

فراهانی ادامه داد: در این میان برخی عناصر فاسد هم با خود فکر می‌کنند باید از این نمد برای خود کلاهی ببافند، به همین دلیل پدیده رشوه رخ می‌دهد و برخی کارمندان با دریافت رشوه از مراجعین به نوعی سهم خود را دریافت کرده یا آنکه پارتی‌بازی می‌کنند، برای مقابله با این شرایط شفافیت، شناسائی افراد فاسد و تشویق افرادی که تخلفات را گزارش می دهند، از بهترین پادزهرها است.

عضو شورای تهران عنوان کرد: بر اساس بند "د" ماده ۲  آئین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه تشویق اشخاصی که تخلفات موضوع ماده (۱) این آیین‌نامه را گزارش کرده وگزارش آنان منجر به صدور حکم قطعی براساس آیین‌نامه شده‌باشد،  باید توسط دستگاههای اجرائی از جمله شهرداری‌ها انجام گیرد، مطمئناً درصورت تحقق این بند زمینه‌های شناسائی افراد فاسد،رشوه گیر و متخلف بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی افزود: امروز در شرایطی هستیم که تنها مبارزه همه جانبه علیه فساد و رشوه می‌تواند اعتماد شهروندان را باز گرداند و در این میان مطالبه مردم برخورد با دانه درشت‌ها و نا امن نمودن فضا به گونه‌ای است که هیچ کس به خود اجازه فساد ندهد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این تذکر دومین بار است که از سوی شورا ارائه می‌شود، تاکید کرد: امیدوارم با همراهی یکایک همشهریان زمینه های ارتقاء شفافیت،کاهش تخلفات و معرفی افراد متخلف و فاسد بیش از پیش فراهم شود و همه ما با مشارکت هم جریان مبارزه علیه فساد در شهرداری را به سرانجام برسانیم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در پایان عنوان کرد: در این میان اقدام قاطع،بدون اغماض و سریع دستگاههای نظارتی شهرداری و سایر نهادهای مسئول در رسیدگی به تخلفات می تواند امید بخش فردائی بهتر برای تهران زندگی باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.