| کد خبر: 223415 |

احداث تقاطع غیرهمسطح سنندج - مریوان ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان گفت: تکمیل عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سنندج - مریوان با هدف تسهیل در تردد خودروها در این جاده ترانزیتی، نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان گفت: تکمیل عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سنندج - مریوان با هدف تسهیل در تردد خودروها در این جاده ترانزیتی، نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش تین نیوز، عرفان مرادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تقاطع (موسوم به سه راهی مریوان) با هدف هدایت ترافیک محور ترانزیتی سنندج - مریوان - مرز رسمی باشماق، کنارگذر شرقی سنندج و عبور و مرور آسان تر در کریدر شمال - جنوب (کامیاران - سنندج - سقز) احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۴۱ میلیارد تومان اختصاص یافته که تاکنون ۱۶ میلیارد تومان آن در قالب ۲ قرارداد به پیمانکار واگذار شده و از این میزان نیز ۱۰ میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده است.

مرادی با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح سنندج - مریوان و سنندج به دیواندره به طول ۸.۵ کیلومتر احداث می‌شود، افزود: هم اکنون ۲.۵ کیلومتر از این مسیر احداث و تکمیل شده و بزودی زیر بار ترافیک می‌رود.

وی یادآور شد: زمانبندی اجرای این طرح پایان سال مالی ۱۳۹۹ (تیر ۱۴۰۰) بوده و اکنون به صورت کلی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی اتمام آن نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

محلی که تقاطع غیرهمسطح غیرهم‌سطح در سه راهی سنندج - سقز و سنندج - مریوان در آن نقطه اجرا می‌شود یک نقطه حادثه‌خیز محسوب می‌شود و در این طرح تمام رمپ‌ها و لوپ‌های تقاطع به غیراز موارد مربوط به اتصال به کنارگذر شرقی در دستور کار قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.