| کد خبر: 223405 |

آسمان ایران قابل تحریم و حذف شدن نیست

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مسیر‌های هوایی ایران در قیاس با دیگر کشور‌های همسایه بسیار کوتاه‌تر و مقرون به صرفه‌تر است، این مسئله موجب شده که ایرلاین‌های خارجی نتوانند از آسمان کشورمان چشم پوشی کنند.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مسیر‌های هوایی ایران در قیاس با دیگر کشور‌های همسایه بسیار کوتاه‌تر و مقرون به صرفه‌تر است، این مسئله موجب شده که ایرلاین‌های خارجی نتوانند از آسمان کشورمان چشم پوشی کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی به افزایش ۷ درصدی آمار عبور ایرلاین‌های خارجی از آسمان کشورمان اشاره کرد و افزود: روند افزایشی عبور هواپیما‌های خارجی از آسمان ایران نشان می‌دهد که کریدور‌های هوایی کشورمان قابل تحریم و حذف شدن نیست، این در حالی است که آمریکا در چند ماه اخیر تلاش بسیاری را برای تحریم آسمان ایران و منحرف کردن مسیر پرواز‌های خارجی در منطقه کرده است.

موقعیت ژئوپلیتیکی آسمان ایران در عرصه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت و موقعیت ژئوپلیتیکی آسمان کشورمان در عرصه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، ادامه داد: مسیر‌های هوایی ایران در قیاس با دیگر کشور‌های همسایه بسیار کوتاه‌تر و مقرون به صرفه‌تر است، این مسئله موجب شده که ایرلاین‌های خارجی نتوانند از آسمان کشورمان چشم پوشی کنند.

وی همچنین گفت: البته در چند سال اخیر کشور‌های منطقه نیز تلاش‌های بسیاری برای جذب ایرلاین‌های خارجی و عبور هواپیما‌ها از آسمان کشورشان انجام داده اند، به طور مثال برخی از این کشور‌ها با کاهش تعرفه پرواز‌های عبوری اقداماتی را صورت داده اند، از این رو ضروری است که ما نیز برای رقابت، مشوق‌های مالی را در نظر بگیریم.

امنیت بالای آسمان ایران برای عبور پرواز‌های خارجی

آقای رضایی کوچی، در ادامه به امنیت بالای آسمان ایران برای عبور پرواز‌های خارجی اشاره کرد و گفت: در عرصه منطقه ای، آسمان ایران جزء امن‌ترین کشور‌ها برای پرواز هواپیما‌های خارجی است، این مسئله در گذشته اثبات شده و شرکت‌های خارجی بار‌ها به این مسئله اذعان کرده اند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: آسمان ایران جزء بازیگران فعال در بازار منطقه‌ای در عرصه پرواز‌های عبوری ایرلاین‌ها است و قطعا دشمنان نمی‌توانند به این ظرفیت گسترده آسیبی وارد کنند، افزایش قابل قبول پرواز‌های عبوری در ماه‌های اخیر گواه این مسئله است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.