| کد خبر: 223394 |

تخلیه و بارگیری روزانه ۳۰ واگن در بارانداز ریلی آستارا

نماینده راه آهن جمهوری اسلامی ایران در آستارا گفت: به طور متوسط روزانه ۲۰ تا ۳۰ واگن در بارانداز ریلی آستارا تخلیه و بارگیری می شود.

تین نیوز

نماینده راه آهن جمهوری اسلامی ایران در آستارا گفت: به طور متوسط روزانه ۲۰ تا ۳۰ واگن در بارانداز ریلی آستارا تخلیه و بارگیری می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پرویز سلطانی، در جلسه ای که به منظور رفع مشکلات بارانداز بین المللی ریلی آستارا در ساختمان اداری راه آهن در این بارانداز برگزار شد، اظهار کرد: عملیات احداث بارانداز بین المللی ریلی آستارا - آستارا از سال ۱۳۹۶ با پیگیری های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با احداث پل به روی رودخانه مرزی آستاراچای آغاز شد.

وی با بیان اینکه این راه آهن در ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید، ادامه داد: طی سه سال گذشته بالغ بر ۱۶ هزار و ۷۰۰ واگن در این بارانداز، عملیات تخلیه و بارگیری کالا را با هدف صادرات، واردات و ترانزیت انجام داده‌اند.

سلطانی با اشاره به اینکه حدود یک میلیون تن کالا از این بارانداز جابجا شده است، خاطرنشان کرد: تخته، چوب، غلات، لوازم خانگی، میوه و تره بار، مواد پتروشیمی، مصالح ساختمانی، آرد و... از کالاهای جابجا شده در این بارانداز است.

وی با تأکید بر اینکه جابجایی کالا در این مکان با شدت قابل توجهی در حال افزایش است، اضافه کرد: نامه نگاری های لازم با دستگاه های مربوطه در راستای تکمیل زیرساخت ها و ادامه روند احداث بارانداز نیز انجام شده است.

الزام تأمین ۲۰۰ هزار متر مکعب مصالح بارانداز ریلی آستارا

هادی امینیان، مشاور مهندسان شرکت پاسیلو در این جلسه، اظهار کرد: بارانداز ریلی آستارا با چهار پایانه نفتی، غلات، کانتینری و کالاهای خشک در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه شاهد پیشرفت ۵۰ درصدی از لحاظ ساختاری این بارانداز هستیم، یادآور شد: در ترمینال غلات نیز شاهد سرمایه گذاری یک شرکت خارجی طرف قرارداد با کشور جمهوری آذربایجان هستیم که با سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هکتار از ۳۵ هکتار این بارانداز پیش تر برای انجام کارهای تخلیه و بارگیری آماده شده است، توضیح داد: برای ادامه روند کارهای عمرانی به ۲۰۰ هزار مترمکعب مصالح رودخانه ای نیازمندیم.

امینیان با اشاره به اینکه در محوطه بارانداز باید ۱۶ کیلومتر ریل گذاری انجام شود، خاطرنشان کرد: از این مقدار ۱۳ کیلومتر انجام شده که باید بگوئیم بخش عظیمی از پروژه اجرا شده است.

وی با تأکید بر اینکه پل روگذر کمربندی غربی شهر آستارا نیز به اتمام رسیده است، توضیح داد: از رمپ شرقی و غربی این پروژه، رمپ غربی به دلیل احداث بزرگراه باکو - آستارا - آستارا - رشت متوقف شده است.

وی اضافه کرد: رمپ شرقی نیز در حال اجرا می باشد که در صورت تأمین مصالح رودخانه‌ای سرعت مضاعف می گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.