| کد خبر: 223350 |

ایران درباره مصالح ملی خود مذاکره نمی‌کند

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: ایران درباره مصالح ملی خود مذاکره نمی‌کند و آنچه با فشار حداکثری آمریکا به دست نیامد با فشار اروپا هم به دست نمی‌آید.

تین نیوز

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: ایران درباره مصالح ملی خود مذاکره نمی‌کند و آنچه با فشار حداکثری آمریکا به دست نیامد با فشار اروپا هم به دست نمی‌آید.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما؛ سعید خطیب زاده در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات وزیر خارجه آلمان مبنی بر ضرورت برکناری برنامه موشکی ایران در حالیکه خودشان به تعهدات عمل نکرده اند، گفت: در خصوص برجام موضع جمهوری اسلامی ایران، مشخص بوده است. برجام امضا شده، در قطعنامه ۲۲۳۱ درج شده؛ لذا همه آن‌هایی که با حقوق بین الملل آشنا هستند می‌دانند که الزام آور بودن قطعنامه ۲۲۳۱ نه با این نکات تغییر می‌کند و نه ایران مذاکره می‌کند.

وی افزود: امیدواریم اروپا وظایف خود را بشناسد در برجام یکی از طرف‌هایی که باید به تعهدات عمل کند اروپا بوده است؛ حتی در سال‌هایی که آمریکا از برجام خارج نشده بود هم به تعهدات عمل نمی‌کردند.

آقای خطیب زاده ادامه داد: ایران درباره مصالح ملی خود مذاکره نمی‌کند. ایران به حقوق و مسئولیت‌های خود آشناست و آنچه با فشار حداکثری آمریکا به دست نیامد با اروپا هم به دست نمی‌آید.

وی در پاسخ به سوالی درباره صحبت‌های آقای ظریف مبنی بر اینکه آمریکا و اروپا می‌توانند به تعهدات خود برگردند و در این صورت ایران به تعهدات قبلی بر می‌گردد نیز گفت: مصوبه مجلس هنوز قانون نشده و دارد مراحل قانونی را طی می‌کند؛ دولت و وزارت خارجه نظرات خود را گفته اند. مایل بودیم نظرات ما لحاظ شود، البته مجلس مستقل است و هر وقت مراحل قانونی این مصوبه طی شود، دولت و سازمان انرژی اتمی آن را اجرا می‌کنند.

اقای خطیب زاده ادامه داد: در مصوبه فعلی مجلس و مصوبه‌های قبلی گفته شده که گام‌های کاهش تعهدات ایران مشروط بوده است و اگر آن‌ها تعهدات خود را انجام دهند، طبیعی است ما هم ذیل برجام تعهداتمان را انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: از دولت منتخب آمریکا شنیده می‌شود که مایل هستند به تعهدات خود برگردند و روش خود را اصلاح و تروریسم اقتصادی را متوقف کنند. امیدواریم اروپا هم به تعهدات خود برگردد؛ در این صورت ما هم به برجام برمیگردیم و احتیاجی به چانه زنی دوباره نداریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.