| کد خبر: 223317 |

تردد کامیون‌ها در مرز آستارا ۱۱ درصد افزایش یافت

مدیر پایانه مرزی آستارا گفت: ۶۱ هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون داخلی و خارجی از ابتدای سال جاری تا ۱۵ آذرماه برای صادرات و واردات کالاها از این مرز تردد کرده‌اند و این رقم نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

تین نیوز

مدیر پایانه مرزی آستارا گفت: ۶۱ هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون داخلی و خارجی از ابتدای سال جاری تا ۱۵ آذرماه برای صادرات و واردات کالاها از این مرز تردد کرده‌اند و این رقم نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز، منصور بابایی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بار بیشتر کامیون های صادراتی محصولات کشاورزی است و با پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، صادرات از مرز آستارا رونق گرفته است.

وی ادامه داد: پیش از شیوع کرونا روزانه سه هزار نفر از مرز آستارا تردد می کردند، اما اکنون فقط کامیون های باری برای صادرات و واردات کالاها عبور و مرور می کنند.

گفتنی است؛ از دو ماه قبل به دلیل اعمال محدودیت گمرکی از سوی جمهوری آذربایجان، کامیون های صادرات و واردات بار در مرز آستارا معطل می شوند و با وجود پیگیری و تلاش های مسئولان امر، صف کیلومتری کامیون ها از مقابل پایانه بار تا درب گمرک آستارا همچنان ادامه دارد.

مدیر پایانه مرزی آستارا در خصوص طرح های توسعه محوطه و بهسازی پایانه اظهار کرد: در خیابان منتهی به پایانه مرزی به جدول کشی و تامین روشنایی، ساماندهی پارکینگ خودروهای سبک و در ضلع غربی خیابان گمرک به تعریض، رنگ آمیزی، زیباسازی و استقرار صرافی اقدام شده است.

بابایی ادامه داد: بهسازی سالن مسافری پایانه مرزی در دستور کار است و مطالعات اولیه آن انجام شده و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای مرحله نخست آن اختصاص یافته است.

وی گفت: بهسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی نیز در دست پیگیری است و امسال با صرف ۱۱ میلیارد ریال، رمپ خروج از کشور در حدفاصل واحد گذرنامه و پل مرز و همچنین ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی ساخته شده است.

شیوع کرونا که جهان را در گیر خود کرده، در تردد بین مرزی و بخش های اقتصادی همه کشورها تاثیرات منفی گذاشته است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مراکز مهم صادرات و واردات کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.