| کد خبر: 223312 |

بیش از ۵۳ هزار جریمه خودرو در مناطق قرمز

سخنگوی جدید ناجا با بیان اینکه صیانت از سلامت و امنیت مردم اولویت اصلی پلیس است گفت: در دوره‌ی جدید محدودیت های کرونایی بیش از ۵۳ هزار مورد جریمه در مناطق قرمز اعمال شده است.

تین نیوز

سخنگوی جدید ناجا با بیان اینکه صیانت از سلامت و امنیت مردم اولویت اصلی پلیس است گفت: در دوره‌ی جدید محدودیت های کرونایی بیش از ۵۳ هزار مورد جریمه در مناطق قرمز اعمال شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  صدا و سیما؛ سردار مهدی حاجیان در نخستین نشست خبری خود از جریمه ۳۴۲ هزار و ۳۶۰ خودرو در طرح محدودیت تردد شبانه ​در دو هفته اخیر خبر داد.

وی در نخستین نشست خبری خود با تاکید بر اینکه " صیانت از سلامت و امنیت مردم؛ اولویت اصلی پلیس است" گفت: در دو هفته اخیر و در اجرای مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا؛ یک میلیون و ۴۸۲ هزار و ۷۱۶ مورد تذکر "لسانی " به رانندگان خودرو‌ها داده شد و آمار خودرو‌های برگشتی هم ۵۸۷ هزار و ۵۹۱ دستگاه بوده است.

معاون اجتماعی ناجا بیان کرد: آمار‌ها بیانگر کاهش ۳۵ درصدی تردد خودرو‌ها در مدت زمانی اشاره شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

همکاری ۹۰ درصدی واحد‌های صنفی با پلیس

سردار حاجیان در تشریح روند اقدامات انتظامی مرتبط با صنوف نیز گفت: آمار بازدید ۷۱۵ هزار و ۲۱۹ مورد بوده و ۳۳۶ هزار و ۷۵۹ مورد تذکر، ۴۶۳ هزار و ۳۴۹ مورد صورت جلسه، ۲۵ هزار و ۶۱۳ مورد پلمب صورت گرفته است؛ البته در این مدت بیش از ۹۰ درصد واحد‌های صنفی در اجرای طرح محدودیت‌ها همکاری و مشارکت کردند.

وی یادآور شد: در ۱۴ روز گذشته آمار کل تصادفات به میزان ۴۸ درصد، متوفیان تصادفات ۴۷ درصد و مجروحان تصادفات ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است؛ هم چنین در ۱۴ روز گذشته ۷۴۳ هزار و ۳۰۲ پیامک به رانندگان خاطی ارسال شده است.

هشدار سخنگوی ناجا به محتکران اقلام بهداشتی

سخنگوی جدید ناجا با هشدار به محتکران اقلام بهداشتی تصریح کرد: از وظایف مهم نیروی انتظامی بر اساس شیوه نامه ستاد ملی مقابله با کرونا؛ کنترل بازار، جلوگیری از احتکار و گرانفروشی اقلام پزشکی و کالا‌های مورد نیاز مردم است.

سردار مهدی حاجیان در ادامه گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور تا کنون، پلیس امنیت اقتصادی ناجا به همراه پلیس پیشگیری و یگان امداد به مقابله با محتکران ورود پیدا کرد و بیش از ۱۴۳ هزار باب مرکز پخش کالا‌های بهداشتی، انبار، داروخانه‌ها در کشور که در خصوص گرانفروشی و احتکار، گزارش شده بود به صورت دقیق مورد رصد و پایش قرار وی افزود: ۸ هزار و ۲۵۴ مرکز متخلف در حوزه احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی پلمب و ۵۷۸ دستگاه خودرو نیز در این رابطه توقیف شد.

سردار حاجیان در خصوص کشفیات اقلام بهداشتی و پزشکی هم گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون، به همت پلیس امنیت اقتصادی ناجا؛ بیش از ۱۷ میلیون عدد ماسک، ۱۷۲ میلیون عدد دستکش و بیش از ۵ میلیون عدد انواع کالا‌های بهداشتی به همراه چندین هزار تن مواد ضدعفونی کننده در کشور کشف و تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

سردار حاجیان مطرح کرد: در این مدت با تلاش پلیس امنیت اقتصادی ناجا؛ یک هزار و ۹۱۱ پرونده قضایی تشکیل شد و ۲ هزار و ۱۰۹ متهم دستگیر شدند.

بسته شدن بیش از ۳ هزار تارنمای متخلف و دستگیری ۴۰۲ نفر

سخنگوی جدید ناجا گفت: با تلاش پلیس فتا و معاونت اجتماعی ناجا بیش از ۳ هزار تارنمای متخلف در دوره شیوه کرونا بسته شده است.

سردار مهدی حاجیان در خصوص مداخله نیروی انتظامی در فضای مجازی گفت: در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا عده‌ای به صورت سازمان یافته و حرفه‌ای (معاندان) با تمام توان رسانه‌ای خود، منابع انسانی و پشتیبانی منابع مالی به این موضوع وارد شدند و برای ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و نشان دادن ناکارآمدی جامعه پزشکی تلاش بسیاری کردند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی (پلیس فتا و معاونت اجتماعی) با برنامه ریزی دقیق و اصولی ورود پیدا کرد و بیش از ۳ هزار تارنمای متخلف مسدود شد، ۴۰۲ نفر دستگیر و به مقامات قضائی معرفی شدند و ۳۷۹ نفر تذکر تلفنی دادیم.

سردار حاجیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مستعد بــودن ظرفیت مراکز درمــانی و پزشکی ناجا برای خدمات دهی به بیماران کرونایی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی همچنین ۹ بیمارستان در سطح کشور، ۳۴ درمانگاه و ۷۰ تیم پزشکی و پرستاری ناجا را در اختیار کادر درمانی قرار داد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای جلوگیری از تجمع‌ها و صف‌های دریافت خدمات به خوبی اندیشیده شد، گفت: همه خدمات مربوط به گذرنامه، تمدید گواهینامه، معاینه فنی و ترخیص خودرو و ... نیز بدون حضور افراد و از طریق خدمات الکترونیکی انجام می‌شود.

معاون اجتماعی ناجا یادآور شد: نیروی انتظامی به دلیل "انعطاف پذیری" در ماموریت‌ها به خوبی توانست پس از اعلام شیوع ویروس ماموریت‌ها را به خوبی مدیریت کند که این انعطاف پذیری و آمادگی صد در صدی از مزیت و برجستگی‌های پلیس است.

وی ضمن قدردانی و تشکر از کادر درمان و همچنین همکاری خوب مردم در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: باید بیش از گذشته قدردان و خدمتگزار مردم ایران اسلامی باشیم چرا که مردم به خوبی با نیرو‌های خدمتگزار همراه و همسو بودند و در کاهش شیوع این ویروس منحوس نقش تاثیرگذاری داشتند.

سردار حاجیان در بخش پایانی سخنان خود گفت: در مجموع ناجا با بهره گیری از تمام توان و استعداد موجود علاوه بر اجرای مأموریت‌های جاری شامل تأمین نظم و امنیت، با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مسئول به ویژه ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته امنیتی و اجتماعی وزارت کشور، وظایف مشخص شده در اجرای طرح فاصله گذاری را انجام داد که نتایج مطلوبی دارد و تا زمانی که شیوع ویروس و بیماری ریشه کن نگردد، به فعالیت خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.