| کد خبر: 223250 |

تعلل راه و شهرسازی در ابلاغ طرح تفصیلی بیرجند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به تعلل راه و شهرسازی در ابلاغ طرح تفصیلی بیرجند گفت: مسئولان از آماده شدن طرح در سال۹۰ خبر دادند که متاسفانه هنوز ابلاغ نشده است.

تین نیوز

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به تعلل راه و شهرسازی در ابلاغ طرح تفصیلی بیرجند گفت: مسئولان از آماده شدن طرح در سال۹۰ خبر دادند که متاسفانه هنوز ابلاغ نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، حسین خسروی اسفزار ظهر شنبه در حاشیه دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر بیرجند در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از اختصاص ۷۰ درصد بودجه شهرداری بیرجند به منطقه شمال شهر، اظهارکرد: همه ما و شما باید قبول کنیم که بار اصلی انقلاب روی دوش مردم است و در واقع مردم پایه اصلی انقلاب هستند.

وی تاکید کرد: باید در ارائه خدمات، بیشتر روی قشر مستضعف که حضور ویژه ای هم در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی داشته اند، تمرکز شود.

وی با تشکر از گزارش های کمی که از فعالیت های انجام شده ارائه می شود، افزود: اما باید ببینیم خروجی این اقدامات برای مردم چه بوده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در انجام خدمات شهری، ضروری است که اولویت سنجی در امور رعایت شود.

وی گفت: متاسفانه یکی از معضلات مجلس یازدهم هم این بود که تا دو سه هفته قبل اولویت ها مشخص نبود.

خسروی اسفزار با تاکید بر افزایش برگزاری جلسات در شوراهای محلی و دیدن مشکلات مردم از نزدیک، بیان کرد: هر چه حضور شوراها در محلات و برگزاری جلسات بیشتر باشد، به حل مشکلات هم بیشتر کمک خواهد کرد.

وی همچنین بر برگزاری جلسات هم افزایی و رفع شبهات و همچنین اختصاص روزهای خاصی برای پاسخگویی به مشکلات متعدد مردم در زمینه های عمرانی، فرهنگی و … توسط شورای شهر تاکید کرد.

پیگیری برای افزایش سهم شهرداری ها از درآمدهای مالیاتی

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین بر رفع مشکلات ۱۴۱ واحدی مسکن فرهنگیان بیرجند و بهره مندی مردم از جاده، حمل و نقل عمومی و … تاکید کرد و افزود: برای ساماندهی کارگران سرگذر هم درخواست مکان ثابت و فضای ساماندهی شده ای شده است که باید در این خصوص پیوست فرهنگی و امنیتی، اقدامات لازم انجام شود.

خسروی اسفزار در ادامه بر پیگیری وضعیت معیشتی کارگران، راه اندازی بازارچه مهرشهر، استفاده از تولیدات داخلی استان، قیمت گذاری منصفانه خدمات شهری و … تاکید کرد و گفت: به عنوان نماینده مردم در مجلس، پیگیر همه جانبه مشکلات در حد توان خواهم بود.

وی با اشاره به تشکیل گروه های مشورتی و حضور افراد متعهد و خبره در این گروه ها، اظهارکرد: باید لایحه درآمد پایدار شهرداری که از سال ۹۷ معطل مانده است، انجام شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی درخواست ها مبنی بر بخشودگی جرایم شهرداری، افزود: این درخواست ها زمانی قابل بررسی اتست که اعتبار و ردیف بودجه ای برای جبران بخشودگی جرایم شهرداری هم تعریف شود.

خسروی اسفزار با اشاره به سهم سه درصدی شهرداری ها از محل مالیات بر ارزش افزوده، بیان کرد: در مجلس به دنبال افزایش سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده هستیم.

وی ادامه داد: همچنین باید درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده از سطح استانی به کشوری ارتقا یابد تا با تمرکز بیشتر بر مناطق محروم و کم برخوردار، سهم بیشتری به این مناطق اختصاص یابد.

وی همچنین بر احتساب درآمدهای حاصل از منابع سوختی به قیمت روز تاکید کرد و گفت: همچنین در مواردی که شهرداری از منابع آبی خودش، برداشت آب انجام می دهد، نباید دولت از شهرداری هزینه آب بها دریافت کند که در این خصوص هم پیگیری هایی در حال انجام است.

مجلس به دنبال کاهش اختیارات شوراها نیست

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به دنبال کاهش اختیارات شوراهای شهر نیست، گفت: اکنون اولویت اول کمیسیون شوراهای مجلس، بحث برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است که ۵۰ نفر از اعضا در این خصوص طرحی را امضا کرده اند برای اینکه این طرح به انتخابات امسال برسد باید در اولویت های مجلس قرار بگیرد.

خسروی اسفزارتاکید کرد: بهتر است از ظرفیت استاندار جدید هم استفاده شود بخصوص در مباحثی مثل پادگان بیرجند که ۱۳-۱۴ سال از مشکلات آن می گذرد. در خصوص این موضوع بهتر است نامه ای را آماده و به رهبر انقلاب تقدیم کنیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بر بروزرسانی طرح تفصیلی بیرجند که مربوط به سال ۸۶ است تاکید کرد.

وی عنوان کرد: در این خصوص مسئولان شورای شهر از آماده شدن طرح تفصیلی جدید در سال ۹۰ خبر دادند که متاسفانه این طرح هنوز ابلاغ نشده است.

به گفته وی در این خصوص متولی راه و شهرسازی است و در حالی که بارها این موضوع پیگیری شده، هنوز اقدامی انجام نشده است.

خسروی اسفزار در خصوصپاسخ شورای شهر در زمینه شهرک امام علی (ع) بیرجند و اینکه چرا در حالی که شورای عالی شهرسازی با جانمایی این شهرک موافقت کرده است، اما شورای شهر با آن مخالفت می کنند؟ گفت: اعضای شورای شهر بیرجند معتقد بودند که قرار است در این شهرک ابتدا مردم مستقر شوند و سپس زیرساخت ها ایجاد شود به همین دلیل شورای شهر به شدت با این طرح مخالف است.

وی در مطالبه مشکلات مردم در خصوص آسفالت سایت اداری هم بیان کرد: شهردار بیرجند بیان کرد آماده سازی سایت اداری ۱۳ میلیارد تومان هزینه دارد که باید ادارات این هزینه را تامین کنند ولی متاسفانه هنوز این اعتبار تامین نشده و شهرداری هم نمی تواند عوارض سایر قسمت های شهر را در این منطقه هزینه کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.