| کد خبر: 223209 |

◄ ممنوعیت رانندگی تا یکسال در صورت جابجایی مسافران کرونایی

پیشنهاد می‌شود اگر راننده ای مسافر کرونایی را سوار کرد که شرکت باید استعلام سلامت او را می‌گرفت ولی نگرفته بود، فقط شرکت بازخواست و یکسال تعلیق و تعطیل شود نه راننده.

تین نیوز

با اجرای طرح جامع محدودیت های ضد کرونایی از اول آذر، اجازه صدور بلیت و یا سوار شدن مسافران بدون کارت ملی داده نمی‌شود و همه مسافران باید پیش از ورود به ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای کارت ملی خود را برای استعلام سلامت خود، ارایه دهند.

به گزارش تین نیوز، با توجه به این‌که تنها در صورت استعلام و منفی بودن تست کرونای مسافران، اجازه سفر به آنها داده می‌شود، جرایم سنگینی برای شرکت ها و رانندگان متخلف در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

از جمله جرایم در نظر گرفته شده برای رانندگان متخلف، ممنوعیت رانندگی تا یکسال و حذف آنها از شرکت حمل و نقل اعلام شده است.

به گزارش تین نیوز، اگرچه بر اساس اعلام مسئولان تا کنون هیچ تخلفی در این زمینه از سوی رانندگان صورت نگرفته است، اما یک فعال صنفی حمل و نقل جاده ای مسافری در بخش سواری کرایه در انتقاد به  این جریمه، گفت: چرا حذف و تهدید رانندگان به ممنوعیت فعالیت؟

علیرضا انصاری از انجمن صنفی سواری کرایه دزفول در شبکه های اجتماعی افزود: مسافر را شرکت های حمل و نقلی سوار می‌کنند که با دریافت یک برگه تحت عنوان پروانه فعالیت، سود خالص فعالیت رانندگان را کسب کرده و اغلب آنان هیچ تلاشی هم برای جذب مسافر نداشته و ندارند و فقط به دنبال اخذ و کسب درآمد از هر طریق هستند.

وی عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود اگر راننده ای مسافر کرونایی را سوار کرد که شرکت باید استعلام سلامت او را می‌گرفت ولی نگرفت، فقط شرکت بازخواست و یکسال تعلیق و تعطیل شود نه راننده.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.