| کد خبر: 223182 |

مرزبازرگان به عنوان پایلوت اجرای طرح ساماندهی سیستماتیک انتخاب شد

این طرح در راستای ساماندهی سیستماتیک مبادی ورودی و خروجی کشور با هدف جلوگیری از تشکیل صفوف طولانی و اتلاف انرژی و منابع بوسیله کاهش کنترل ها و مشترک شدن نظارت ها اجرا خواهد شد.

تین نیوز
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از انتخاب پایانه مرزی بازرگان به عنوان مرز پایلوت اجرای طرح ساماندهی سیستماتیک پایانه های مرزی کشور خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از  «شهر فردا»، ارسلان شکری در در بازدید از پایانه مرزی بازرگان با همراهی فرمانده مرزبانی، بازرس استانداری، ناظر گمرکات، مدیرعامل شرکت نفت آذربایجان غربی و مدیرعامل منطقه آزاد ماکو اظهارکرد: این طرح در راستای ساماندهی سیستماتیک مبادی ورودی و خروجی کشور با هدف جلوگیری از تشکیل صفوف طولانی و اتلاف انرژی و منابع بوسیله کاهش کنترل ها و مشترک شدن نظارت ها اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی مدیریت پایانه های مرزی با توجه به تعداد دستگاههای مستقر به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار می شود، ادامه داد: در حال حاضر اقدامات عمرانی برای اعمال تغییرات در سالن تجاری برای متمرکز کردن نظارت ها و انجام کنترل های مشترک انجام می شود که در مرحله بعد طرح ساماندهی، سیستماتیک کردن نوبت دهی نیز در دستور کار قرار دارد تا تمامی مشکلات ناشی از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی و سخت افزاری که منجر به افزایش زمان انتظار ناوگان در حال ترخیص می شود، مرتفع شوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از اتمام ساخت تیرپارک در این مرز خبر داد و یادآور شد: اتمام این تیرپارک امکان بهره مندی رانندگان از امکانات خدماتی و رفاهی را فراهم می کند.
شکری در خصوص انتخاب پایانه مرزی بازرگان بعنوان مرز پایلوت اجرای طرح ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور گفت: این مرز قدیمی ترین مرز زمینی کشور و یکی از مهم‌ترین آنها به شمار می رود بطوریکه سالانه ۹۰۰ میلیون تن ترانزیت از آن انجام می شود و در ترانزیت زمینی از کشور دارای سهم درصدی و دارای ۲۶ درصدی صادرات زمینی ۶۸ درصدی واردات زمینی است.
در ادامه این جلسه در خصوص چگونگی اجرای طرح ساماندهی، سیستماتیک کردن کنترل ها و نوبت دهی بحث و تبادل نظر کردند.
استان آذربایجان غربی با داشتن ۵ پایانه مرزی زمینی رسمی پلدشت، بازرگان، رازی، سرو و تمرچین بیشترین تعداد پایانه های مرزی زمینی را در کشور دارد، آذربایجان غربی تنها استانی است که همزمان با سه کشور همسایه یعنی جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق پایانه مرزی زمینی دارد، بزرگترین پایانه مرزی زمینی کشور از جهت تردد و ترانزیت کالا و مسافر یعنی پایانه مرزی زمینی بازرگان در استان آذربایجان غربی واقع شده است.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فعال حمل و نقلی 1 0

    آمار 900 میلیون ترانزیت از مرز بازرگان است تا مابین قاره آسیا و اروپا .کل ترانزیت از ایران کمتر از 10 میلیون تن است چطور ترانزیت از مرز بازرگان 900 میلیون تن شده است ؟؟؟؟ ما حصل مدیران غیر حرفه ای اعلام آمارهای غلط اندر غلط است .