| کد خبر: 223073 |

عملیات احداث خط چهارم قطار حومه‌ای ورامین از سر گرفته شد

پس از دو بار تعطیلی عملیات اجرای خط چهارم قطار حومه‌ای از سوی شهرداری در محدوده شهر ورامین، عملیات اجرایی این طرح مهم مجددا از روز گذشته آغاز شد.

تین نیوز

پس از دو بار تعطیلی عملیات اجرای خط چهارم قطار حومه‌ای از سوی شهرداری در محدوده شهر ورامین، عملیات اجرایی این طرح مهم مجددا از روز گذشته آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اجرای قطار حومه‌ای موسوم به تهران- ورامین که از تهران تا شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا امتداد دارد، یکی از طرح‌های معطل مانده از دولت نهم است که توسط دولت تدبیر و امید پیگیری و اجرا شد.

به منظور اجرای این طرح که در حاشیه راه‌آهن سراسری تهران- مشهد واقع شده، علاوه بر رفع معارضانی همچون پل‌های روگذر و زیرگذر و اجرای تقاطع‌های غیرهم سطح، نیاز است تا در برخی از مناطق شهرستان‌های ورامین و قرچک، دیوار حائل راه‌آهن و مسیر اصلی برداشته شده و جابجا شود.

در جریان بازدید مسوولان شرکت راه آهن از محل اجرای دیوار حائل در جاده موسوم به حسین رضا که در هشتم مهرماه امسال و با حضور فرماندار، شهردار و دیگر مسوولان ورامین صورت گرفت بود، موضوع جابجایی دیوار به تصویب رسید ولی تنها چند روز بعد، مأموران شهرداری از اجرای این عملیات جلوگیری کردند تا مهم‌ترین بخش این پروژه تعطیل شود.

روز ۲۹ آبان، عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی در سفر یک‌ روزه به شهرستان ورامین، از کارگاه اجرای خط چهارم قطار حومه‌ای تهران- ورامین- پیشوا بازدید کرد و در جریان اختلاف نظر شرکت راه‌آهن و مدیریت شهری در جابجایی دیوار حائل راه‌آهن به منظور اجرای ایستگاه بارانداز در محل ایستگاه ورامین قرار گرفت.

در این بازدید که با حضور مدیرکل راه‌آهن استان تهران، شهردار ورامین و سایر مسوولان شهرستان صورت گرفت، مقرر شد تا پیمانکاران شرکت راه‌آهن فعالیت خود را در جابجایی دیوار حائل انجام داده و نسبت به تکمیل زیرگذر عبور عابران پیاده در تقاطع طالقانی، ظرف مدت ۲۴ ساعت اقدام کنند.

هنوز چند ساعت از این مصوبه نگذشته بود که عوامل شهرداری ورامین بار دیگر از اجرای این طرح جلوگیری کردند تا بهره‌برداری از قطار حومه‌ای که قرار است دهه فجر امسال صورت گیرد، با تأخیر مواجه شود.

حال پس از دو هفته، شورای اسلامی و شهرداری ورامین، اجرای این طرح را در محدوده ورامین به تصویب رسانده و از روز گذشته پیمانکاران شرکت راه‌آهن فعالیت خود را آغاز کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین در جلسه این شورا گفت: اجرای طرح احداث زیرگذر شهید مصطفی خمینی (ره) و جابجایی دیوار شمالی راه آهن (خیابان شهید حیدری) حد فاصل ضلع غربی زیر گذر طالقانی تا ۱۶ متری طرح تفصیلی که امروز توسط اعضای شورای اسلامی شهر ورامین به تصویب رسید.

سیدرضا احمدی افزود: در اجرای طرح‌های مختلف باید حقوق عامل مردم در نظر گرفته شود.

شهردار ورامین نیز در این جلسه گفت: تدبیر و دقت شهرداری و شورای اسلامی شهر در خصوص پروژه‌های عمرانی مرتبط با راه آهن موجب اجرای آن با کیفیت قابل قبول می‌شود.

حسین دهقان افزود: یکی از دغدغه‌های ما در شروع این دوره از مدیریت شهری، ایجاد راه‌های کارشناسی به منظور عبور و مرور آسان شهری و حل مشکل ترافیک شهر و ایجاد زیرگذر شهید مصطفی خمینی می‌باشد.

وی اظهار کرد: تأمین منافع عمومی در اجرای پروژه زیر گذر شهید مصطفی خمینی دغدغه اصلی مدیران شهری و اعضای شورای شهر است و تأیید طرح زیر گذر شهید مصطفی خمینی یکی از پروژه‌های مهم در جهت توسعه شهر ورامین محسوب می‌شود.

پیش از این خبرگزاری جمهوری اسلامی در دو گزارش با عناوین" مشکل شهرداری ورامین با قطار حومه‌ای چیست؟ " و " شهرداری ورامین بار دیگر از ادامه کار پیمانکار راه آهن جلوگیری کرد" موضوع ممانعت شهرداری ورامین از اجرای این طرح را پیگیری کرده بود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.