| کد خبر: 223049 |

بانک مرکزی عامل رسوب کالاها در گمرکات و گرانی قیمت‌ها

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: باوجود آنکه کالاهای بسیاری وارد کشور شدند و این اتفاق می‌توانست منجر به کاهش قیمت‌ها شود اما بانک مرکزی با جلوگیری از ترخیص کالاها سبب گرانی قیمت آن‌ها شد.

تین نیوز

 نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: باوجود آنکه کالاهای بسیاری وارد کشور شدند و این اتفاق می‌توانست منجر به کاهش قیمت‌ها شود اما بانک مرکزی با جلوگیری از ترخیص کالاها سبب گرانی قیمت آن‌ها شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، احمد مرادی با انتقاد از  رسوب کالاهای بسیار در گمرکات که منجر به افزایش قیمت‌ها شده است، گفت: از آنجا که تنها مقداری از 4 میلیون تن کالای رسوب شده در گمرکات به تازگی ترخیص شده است باید عملکرد بانک مرکزی را دلیل اصلی رسوب چند میلیون تنی کالاهای اساسی همچون خوراک دام، گندم، برنج، حبوبات و... در گمرکات دانست چراکه واردکنندگان به‌دنبال قول و تعهد بانک مرکزی این کالاها را با ارز 4200 تومانی وارد کرده‌اند اما بانک مرکزی ارز آن‌ها را نمی‌دهد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شواری اسلامی ادامه داد: به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته بخشی از کالاها ترخیص شدند اما همین ترخیص اندک با اعتراض بانک مرکزی رو به رو شد چراکه معتقدند این کار بدون هماهنگی آن‌ها صورت گرفته است هرچند اعتراض آن‌ها غیرمنطقی و غیرقانونی است.

وی بیان کرد: باوجود آنکه کالاهای بسیاری وارد کشور شدند و این اتفاق می‌توانست منجر به کاهش قیمت‌ها شود اما بانک مرکزی با جلوگیری از ترخیص کالاها سبب گرانی قیمت آن‌ها شد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از کالاها سریع الفساد هستند به همین دلیل گمرکات قول داده‌اند بدون هماهنگی با بانک مرکزی هر چه سریع‌تر آن‌ها را ترخیص کنند، افزود: عدم ترخیص کالاهای دپو شده در گمرکات خسارات بسیاری برای  کشور به همراه دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.