| کد خبر: 223042 |

پیگیری تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی از طریق ایکائو

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به نظر مخالف دولت درباره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، از پیگیری تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی از طریق سازمان ایکائو خبر داد.

تین نیوز

 سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به نظر مخالف دولت درباره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، از پیگیری تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی از طریق سازمان ایکائو خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری خانه‌ملت، سعید خطیب‌زاده صبح امروز سه‌شنبه 11 آذرماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به صورت مجازی برگزار شد، شهادت محسن فخری زاده را تبریک و تسلیت گفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به خبرنگار خانه ملت در باره موضع وزارت امور خارجه درباره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، گفت: قطعا نمایندگان محترم ملت به دنبال حفاظت و احقاق حقوق ملت هستند اما مطمئن نیستیم که نظرات کارشناسی پیرامون این طرح از دولت اخذ شده باشد. البته در مورد وزارت امور خارجه مطمئن هستیم که نظرات کارشناسی ما در این طرح منعکس نشده است.

وی افزود: دولت به طور رسمی اعلام کرده که طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها از نظر سیاسی، فنی، بودجه‌ای و مالی مفید و ضروری نیست. ما نظرمان را دقیق گفتیم البته نمایندگان ملت در مجلس تصمیم خود را خواهند داشت .

خطیب زاده یادآور شد: ما مصوبه‌ای درباره اقدام متقابل در خصوص مذاکرات برجامی در شورای عالی امنیت ملی داریم لذا باید مراقب بود تا در همان چارچوب حرکت کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خانه ملت درباره آخرین پیگیری‌ها درباره تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی، گفت: وزارت خارجه موضوع این تعرض یا نزدیک شدن غیرامن به هواپیمای ایرانی را از طریق سازمان هوانوردی بین المللی (ایکائو) پیگیری کرده است و نامه‌هایی زده شده و همچنان در حال پیگیری هستیم. این موضوع فنی است و باید در سطح خودش پیگیری شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.