| کد خبر: 223036 |

پرواز بجنورد به فرودگاه مهرآباد بازگشت

پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر تهران - بجنورد روز سه‌شنبه به علت وجود مه و شرایط نامناسب آب و هوایی در بجنورد، از آسمان مرکز استان خراسان شمالی به تهران بازگشت.

تین نیوز

پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر تهران - بجنورد روز سه‌شنبه به علت وجود مه و شرایط نامناسب آب و هوایی در بجنورد، از آسمان مرکز استان خراسان شمالی به تهران بازگشت.

به گزارش تین نیوز، مدیر فرودگاه شهدای بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرواز امروز بجنورد به علت کاهش دید خلبان قادر به نشستن در این فرودگاه نبود که از آسمان بجنورد به گرگان تغییر مسیر داد تا در فرودگاه مرکز استان گلستان بنشیند، اما شرایط آب و هوایی آن خطه نیز اجازه فرود را به این پرواز نداد.

محمدابراهیم قدمگاهی افزود: برنامه فرود این هواپیما در بجنورد ساعت ۷ و ۵۵ دقیقه بود که این شرکت به امید بهبود شرایط آب و هوایی بجنورد، این پرواز را با تاخیر انجام داد، اما در نهایت مسافران این پرواز دوباره به تهران بازگشتند.

وی اظهار داشت: در صورتی که در ساعات آینده وضعیت آب و هوایی بجنورد برای فرود پروازها مساعد شود این پرواز مجددا به مقصد بجنورد انجام خواهد شد.

ماهان و شرکت های آسمان و ایران ایر در اسفند ۹۸ و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش استقبال از سفر، شمار زیادی از برنامه های پروازی خود را لغو کرده بودند اما در فصول پاییز و زمستان نیز بخش زیادی از برنامه های پروازی این فرودگاه به علت شرایط نامناسب آب و هوایی لغو می شود.

فرودگاه مرکز استان خراسان شمالی در هفته میزبان هشت برنامه پروازی شرکت های هواپیمایی ایران ایر، ماهان و آسمان است.

سه شرکت هواپیمایی در ۶ ماه نخست امسال ۱۹۲ پرواز از فرودگاه تهران به مقصد بجنورد انجام دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته علیرغم شیوع ویروس کرونا ۲ پرواز هم بیشتر شده است،  پارسال در همین مدت ۱۹۰ پرواز در فرودگاه بجنورد انجام شده بود.

۱۲ هزار و ۲۷۲ مسافر، در این بازه زمانی از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 شیوع ویروس کرونا باعث کاهش پروازهای خطوط هوایی به مقصد این فرودگاه بجنورد شد به‌گونه‌ای که در ماه های اول شیوع این بیماری در هفته تنها یک و بعضا ۲ پرواز در مسیر تهران - بجنورد انجام می شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه گرفتار وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.