| کد خبر: 223021 |

◄ چالش‌های بخش مسافری ریلی و رشد بخش باری

مهم‌ترین دلیل رشد کمتر بخش مسافری، کمبود نقدینگی و توسعه بیشتر تکنولوژیکی در بخش باری نسبت به بخش مسافری است.

تین نیوز

مهم‌ترین دلیل رشد کمتر بخش مسافری، کمبود نقدینگی و توسعه بیشتر تکنولوژیکی در بخش باری نسبت به بخش مسافری است.

به گزارش تین نیوز، در این شرایط، شرکت راه‌آهن ج.ا.ا و شرکت‌های ریلی باری و مسافری مثل شرکت رجا هم‌زمان تلاش‌های غیرقابل چشم‌پوشی در جهت فرهنگ‌سازی در استفاده از حمل‌ونقل ریلی، توسعه خطوط ریلی و توسعه ناوگان داشته‌اند اما حفظ سرعت قطارهای مسافری سخت تر از توسعه قطارهای باری نیز هست.

به این معنی که برای ارتقای سرعت سیر قطارهای مسافری به تکنولوژی بالاتری نیاز است که با توجه به تلاش های صورت گرفته در بخش ریلی، پیش بینی رشد این بخش دور از انتظار نباید باشد.

در این بین، ظرفیت قطار تهران– مشهد، تهران – یزد، تهران – تبریز، تهران – بندرعباس و تهران – اهواز و بسیاری از مسیرهای مهم دیگر در طول دو سال گذشته افزایش یافته است. عملا قطارهای فعال در روزهای پایانی سال در حال تکمیل ظرفیت هستند. شرایط در روزهای ابتدایی سال ۱۳۹۷ اما متفاوت است.

از نظر کمبود نقدینگی در این بخش، شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری همچنان چشم‌ انتظار بانک عامل (بانک ملت) برای همکاری با این شرکت‌ها جهت پرداخت تسهیلات کرونایی هستند.

در این میان، شرکت‌های  حمل و نقل ریلی به خصوص شرکت‌های مسافری به عنوان پیشگام در همراهی با مسؤولان وزارت بهداشت عمل کرده‌ و برای فعالیت در صنعت ریلی کشور همچنین تأمین مایحتاجات مورد نیاز قطارها و اقلام مصرفی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایجاد فاصله اجتماعی در قطارها ضررهای سنگینی را متحمل شده‌ و می‌شوند، پرداخت این تسهیلات می‌تواند کمکی در این وضعیت مالی بد شرکت‌ها باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.