| کد خبر: 223012 |

◄ چند سوال از اتاق اصناف در مورد تمدید پروانه فعالیت شرکت های حمل و نقل

اتاق اصناف تهران نمی‌داند فعالیت در بخش حمل و نقل جاده ای مشمول قانون نظام صنفی نیست؟

تین نیوز

اگرچه به تازگی اعلام شده با توجه به نامه شماره ... تاریخ 8 آذر 99 اتاق اصناف تهران، نیاز به اخذ گواهی موضوع 186 قانون مالیات های مستقیم جهت صدور و تمدید پروانه فعالیت موسسات و شرکت های حمل و نقل تا پایان سال 99 نیست اما رئیس هیئت مدیره انجمن کارگری رانندگان یخچالدار خراسان رضوی این پرسش را مطرح کرد که «پروانه فعالیت شرکت های حمل ونقل چه ربطی به اتاق اصناف دارد»؟

به گزارش تین نیوز، محسن متقین این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و افزود: مگر پروانه فعالیت شرکت های حمل ونقل کالای برون شهری را سازمان راهداری صادر نمی کند؟!

وی تاکید کرد: مگر شرکت های حمل ونقل کالای  برون شهری  به دلیل داشتن متولی خاص (سازمان راهداری) از شمولیت قانون امور صنفی مستثنی نیستند ؟!

این فعال صنفی عنوان کرد: پس اصلا این اتحادیه به استناد چه قانونی و به دور از چشم سازمان راهداری برای حل مشکلات مالیاتی  شرکت های حمل و نقل کالای استان تهران تشکیل شده است؟!

متقین گفت: مگر همین  چندی پیش از سوی سازمان راهداری اعلام نشد که شرکت های حمل و نقل کالا مشمول قانون امور صنفی نیستند و تخلفات آنها را نمی شود به تعزیرات حکومتی ارجاع داد و باید در سازمان راهداری و در کمیسیون های ماده ۱۲ رسیدگی کرد؟!

وی با طرح این پرسش که چرا در مقابل تخلف آشکار تشکیل اتحادیه (که فقط مختص اعضای مشمول قانون امور صنفی است) سکوت شده است، افزود: اتاق اصناف تهران که پروانه فعالیت این اتحادیه را صادر کرده است آیا نمی‌داند که فعالیت در بخش حمل و نقل جاده ای مشمول قانون نظام صنفی نیست و اتاق اصناف نمی‌تواند برای آنها اتحادیه تشکیل دهد و پروانه صادر نماید؟

نامه

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    انشالله این مقاله برسد بدست صاحبان منصب وتصمیم گیرندگان مربوطه و مثل هزاران موضوع مهم صنفی ومطالبات بدست فراموشی سپرده نشود .
    ممنون از نویسنده