| کد خبر: 222943 |

فردا ماه می‌گیرد

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: فردا دوشنبه ۱۰ آذر ۹۹، پدیده ماه گرفتگی نیم سایه رخ می دهد، اما در ایران قابل رویت نیست.

تین نیوز

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: فردا دوشنبه ۱۰ آذر ۹۹، پدیده ماه گرفتگی نیم سایه رخ می دهد، اما در ایران قابل رویت نیست.

به گزارش تین نیوز، مسعود عتیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: گرفت فردا از نوع نیم سایه بوده و با چشم غیرمسلح تغییر نور ماه چندان محسوس نیست؛ ایران نیز جزو مناطق تحت پوشش این رویداد نخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در نجوم قدیم به ماه گرفتگی نیم سایه، خسوف غیرمریی می‌گفتند.

عتیقی افزود: این گرفت به ساروس (دوره) ۱۱۶ تعلق داشته و پنجاه و هشتمین گرفت از هفتاد و سه گرفت ساروس مورد اشاره است. قاره‌های آمریکا، استرالیا و همچنین شرق آسیا تحت پوشش این گرفت قرار دارند.

مدیر انجمن نجوم آماتوری گفت: این پدیده در ساعت ۱۱:۰۲ صبح دوشنبه به وقت کشورمان آغاز شود و در ساعت ۱۵:۲۳ (وضعیت نور روز) پایان می‌یابد.

عتیقی یادآور شد: ماه گرفتگی هنگامی رخ می‌دهد که زمین میان خورشید و ماه است و کره ماه در گردش مداری به دور زمین از درون مخروط باز نیم سایه یا مخروط بسته سایه عبور کند.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: این انجمن فارغ از این نکات که آیا امکان رصد یک پدیده نجومی در کشور وجود دارد یا خیر و با نگاه به گسترده‌تر شدن اخبار و اطلاعات نجومی در جامعه و فراهم کردن امکان آموزش علاقمندان به دانش آسمانی ستاره شناسی به ویژه در دوران شیوع بیماری کووید -۱۹، همواره در انعکاس اخبار نجومی با خبرگزاری‌های رسمی کشور همکاری کرده است.

عتیقی افزود: این انجمن اعتقاد دارد همه اقشار جامعه باید بتوانند در قالب انتشار این گونه اخبار از مفاهیم آموزشی مرتبط با آن بهرمند شوند و این نکته همواره در گفت و گو با رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری مورد نظر واحد آموزش این مجموعه بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.