| کد خبر: 222884 |

راه دسترسی به همه روستاهای اشنویه بازگشایی شد

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه گفت: راه دسترسی به ۳۰ روستای این شهرستان که از روز پنجشنبه به دلیل بارش سنگین برف مسدود شده بود، با تلاش راهداران بازگشایی شد.

تین نیوز

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه گفت: راه دسترسی به ۳۰ روستای این شهرستان که از روز پنجشنبه به دلیل بارش سنگین برف مسدود شده بود، با تلاش راهداران بازگشایی شد.

به گزارش تین نیوز، هاوری مدرس روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون با وجود بارش خفیف برف، تردد در محورهای اصلی این شهرستان از جمله اشنویه - پیرانشهر، اشنویه - ارومیه و اشنویه - نقده بدون هیچ مشکلی در جریان بوده، تمامی محورهای اصلی برف‌روبی و نمک‌پاشی شده‌است و راهداران نیز در جاده‌ها حضور دارند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه گفت: به دلیل امکان مه غلیظ، رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند ضمن احتیاط و کاهش سرعت از چراغ‌های مه‌شکن استفاده کرده و با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ و سایر جاده‌های کوهستانی نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان یابند و سپس اقدام به مسافرت کنند.

مدرس ادامه داد: در قالب طرح زمستانی برای پاکسازی محورهای مواصلاتی در راهدارخانه‌های این شهرستان ۱۷ دستگاه سبک و سنگین برف‌روب مستقر شده است و ۱۸ مامور راهداری نیز در ۲ راهدارخانه این شهرستان  به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی به مردم در قالب طرح زمستانی راهداری هستند.

وی گفت: برای رفع یخبندان محورهای مواصلاتی و ارتباطی شهری و روستایی و شن‌پاشی این محورها نیز، هزار و ۵۰۰ تن شن و ماسه و ۵۰۰ تن نمک در انبارهای اداره راهداری و حمل و نقل این شهرستان انباشته شده است.

شهرستان مرزی اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و آغبلاغ است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.