| کد خبر: 222819 |

مه غلیظ دید رانندگان در جاده‌های کردستان را کاهش داد

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان گفت: کولاک، یخبندان و مه غلیظ در جاده‌های برون شهری این استان حاکم و موجب کاهش دید رانندگان و اختلال در تردد خودروها شده است.

تین نیوز

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان گفت: کولاک، یخبندان و مه غلیظ در جاده‌های برون شهری این استان حاکم و موجب کاهش دید رانندگان و اختلال در تردد خودروها شده است.

به گزارش تین نیوز، سرهنگ عیسی گوهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون پدیده کولاک و مه به صورت همزمان در محورهای شمال استان وجود دارد وغ در محورهای جنوبی و شرقی استان تنها مه غلیظ موجب کاهش دید شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی از عصر امروز بارش‌ها در سطح استان از سر گرفته می‌شود و تا صبح دوشنبه در بیشتر نقاط استان ادامه خواهد داشت.

سرهنگ گوهری توصبه کرد مردم در شرایط جوی و نیز محدودیت‌های کرونایی از سفر غیر ضروری طی چند روز آینده خودداری کرده و در صورت لزوم تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ همراه داشته و به توصیه پلیس توجه کنند.

مدیر مرکز مدیریت‌ راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان هم گفت: محورهای سنندج - دیواندره - سقز - بوکان، ایرانخواه - تکاب، سقز - بانه، سقز - مریوان و گردنه صلوات آباد در ابتدای جاده سنندج - همدان به صورت همزمان شاهد پدیده کولاک و مه است.

دانش زندی افزود: محورهای سنندج - مریوان - باشماق  و سنندج - کامیاران نیز در ارتفاعات و گردنه‌ها مه غلیظ داریم که دید رانندگان را کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه راهداران در نقاط کولاک خیز مستقر و در حال برفروبی مسیر هستند، یادآور شد: توصیه می‌شود رانندگان قبل از سفر برای کسب اطلاعات راه‌ها با سامانه ۱۴۱ از طریق پیامک، تماس تلفنی و سایت اینترنتی و نرم افزار موبایلی ارتباط بگیرند.

طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

در طرح زمستانی سال گذشته  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران هستند. راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.