| کد خبر: 222733 |

برای راه‌اندازی تاکسی هوایی اقداماتی شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به مطرح بودن بحث راه‌اندازی تاکسی هوایی در کشور گفت: با جدی شدن این بحث در کشور، در استان فارس نیز برای تاسیس یک شرکت تاکسی هوایی اقداماتی انجام شده است.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به مطرح بودن بحث راه‌اندازی تاکسی هوایی در کشور گفت: با جدی شدن این بحث در کشور، در استان فارس نیز برای تاسیس یک شرکت تاکسی هوایی اقداماتی انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمود رضایی کوچی افزود: استفاده از خدمات سرویس تاکسی هوایی تحولی در سیستم حمل و نقل استان ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: موقعیت راهبردی فارس، همجواری آن با چند استان و قرار گرفتن در شاهراه اتصال چهار منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب ، ارتباط اقتصادی و فرهنگی استان با کشورهای حاشیه خلیج فارس، وجود فرودگاه‍ های بزرگ و کوچک در استان و  آمار  افزایشی مسافر، بار و مرسولات پست از جمله عوامل قابل توجهی است که پیگیری تاسیس یک شرکت  تاکسی هوایی در فارس را توجیه می‌کند.

او اظهار داشت: متولی تاسیس شرکت تاکسی هوایی در فارس سازمان همیاری شهرداری ‌های استان است و این طرح با مشارکت شرکت هواپیمایی ماهان اجرا خواهد شد.

معاون استانداری فارس بیان کرد: برای راه‌اندازی این شرکت هوایی، پنج فروند هواپیمای هفت نفره  به ارزش ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو خریداری خواهد شد که این هواپیماها تحت تملک شرکت تاکسی هوایی و جزو دارایی‌های آن خواهد بود.

رضایی کوچی گفت: همچنین مقرر شده برای راه‌اندازی این شرکت یک فروند هواپیمای  Avrojet از شرکت هواپیمایی ماهان اجاره شود.

وی افزود: ۵۱ درصد از سهام شرکت هواپیمایی مذکور به ارزش ۶ میلیون و ۳۷۵ هزار یورو متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان و ۴۹ درصد از سهام آن معادل به ارزش ۶ میلیون و ۱۲۵ هزار یورو متعلق به استانداری فارس با نمایندگی سازمان همیاری شهرداری‌های استان خواهد بود.

او ادامه داد: قطعا با تاسیس این شرکت تاکسی هوایی و همراهی و همدلی شهرداران  استان در مسیر راه‌اندازی این شرکت، منافع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عاید استان خواهد شد.

وی اظهار داشت: از جمله مهمترین مزایای راه‌اندازی این شرکت و فعال شدن سرویس تاکسی هوایی در فارس  می‌توان به  ایجاد تعداد قابل توجهی فرصت شغلی،  بهره‌برداری حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، گردشکری، کشاورزی و تجارت از خدمات  این تاکسی‌های هوایی، صرفه‌جویی در زمان صاحبان صنایع مختلف و تزریق سود حاصل از کارکرد شرکت به اقتصاد استان اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به اینکه استفاده از هواپیماهای کوچک یک فرصت کاری قابل توجه برای نیروهای متخصص حوزه حمل و نقل  هوایی ایجاد می‌کند افزود: فعالیت تاکسی‌های هوایی به افزایش تعداد پروازها و درآمد فرودگاه‌های کوچک و بهبود اقتصاد آنها منتهی خواهد شد.

رضایی گفت: از طرفی با ایجاد شبکه مویرگی، بین فرودگاه‌های کوچک و بزرگ  نیز ارتباط برقرار خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس حمل و نقل هوائی 0 0

    آقای رضایی
    با عرض معذرت این اظهارات جنابعالی اندر محاسن تاکسی هوایی ، در محیط هوانوردی و اقتصادی ایران ،نود و پنج درصد اشتباه ،غیر کارشناسی و صد در صد احساسی و کلی گویی است!!!!!
    جناب معاون،تاکسی هوایی فرودگاههای کوچک را درآمدزا نخواهد نمود و بلکه برعکس ضرر ده تر خواهد نمود،آیا هرگز درآمدهای هوانوردی و غیر هوانوردی یک فرودگاه را آموخته اید ،یا فقط چیزهایی شنیده اید؟
    دوست عزیز،اگر پول دارید به حمل و نقل ریلی برقی سریع اختصاص دهید تا آن شبکه مویرگی بوجود آید.گویا حضرتعالی فکر می کنید در کشوری که بزحمت 3% حمل و نقل کشور به سامانه هوایی تعلق دارد،تاکسی هوایی اقتصاد را دگرگون خواهد نمود؟
    دوست عزیز،این بازی بعضی هاست که دوست دارند،میلیاردرها یا مقامات را بی سروصدا جابجا کنند!!!!
    جناب معاون،گردشگری با تاکسی هوایی رونق نمی یابد!!!پارامترهایش بسیار متفاوتند،لطفا با مطالعه صحبت کنید تا خواص فهیم ،باورتان کنند!!!!!