| کد خبر: 222724 |

پروازهای تهران- نجف از سرگرفته شد

پروازهای هواپیمایی قشم در مسیرهای تهران- نجف- تهران و مشهد- نجف- مشهد در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، دوباره برقرار شد.

تین نیوز

پروازهای هواپیمایی قشم در مسیرهای تهران- نجف- تهران و مشهد- نجف- مشهد در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، دوباره برقرار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شرکت هواپیمایی قشم در اطلاعیه جدید اعلام کرد: پروازهای هواپیمایی قشم ‌در مسیرهای تهران- نجف- تهران و مشهد- نجف- مشهد در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه با حفظ پروتکل های بهداشتی در پرواز، مجددا برقرار شد.

بر این اساس شرایط پذیرش مسافرین در مسیر های منتهی به کشور عراق، همراه داشتن تست منفی pcr برای مسافرین بالای ۱۲ سال و کودک بدون همراه _ (کلیه آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت (دولتی و خصوصی) ترجمه شده  به زبان انگلیسی و ممهور به مهر آزمایشگاه) با مدت زمان اعتبار نتیجه تست ۷۲ ساعت است.

هم چنین نتیجه آزمایش مورد اشاره، علاوه بر ارائه در فرودگاه های مبدا می بایست در فرودگاه های مقصد، به انضمام فرم های خود اظهاری (غربالگری) که توسط مسافرین در طول پرواز تکمیل شده اند، به مراجع ذی صلاح ارائه شود. 

ارائه ویزای معتبر کاری، توریستی و... و یا گواهی اقامت اجباریست و مسافرینی که دارای گذرنامه ایرانی و کارت هویت عراقی هستند مشروط به یکسان بودن تمامی مندرجات در هر دو کارت، امکان سفر به کشور عراق را خواهند داشت.

هم چنین در تمام مسیرهای منتهی به ایران،  ارائه نتیجه منفی تست PCR جهت بزرگسالان و مسافرین بالای ۱۲ سال و کودک بدون همراه الزامی است و تنها در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، مسافرین ورودی در صورتی که  مسافری موفق به دریافت نتیجه تست نشده باشد، در فرودگاه مورد آزمایش قرار گرفته و تمامی هزینه ها بر عهده مسافر خواهد بود.

همچنین با توجه به اینکه شرکت های هواپیمایی، فرودگاه های کشور و دیگر نهادهای ذیربط، ملزم به رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی هستند، در صورت مشاهده موارد مشکوک، علی رغم ارائه نتیجه تست منفی PCR ، مطابق با قوانین، از پذیرش مسافر ممانعت به عمل خواهد آمد و قوانین مربوط به شرایط پاندمی کرونا اجرایی شده و تمامی هزینه های ناشی از آن، بر عهد مسافر است.

به گزارش ایرنا سازمان هواپیمایی مسافربری عراق از ۱۷ مارس امسال پرواز های عراق را برای جلوگیری از تشدید شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق در آورد و از ۲۳ ماه ژوئیه تصمیم به از سرگیری پروازها گرفت.  

تاکنون چندین بار پرواز شرکت های هواپیمایی ایرانی به شهرهای عراق متوقف شده و دوباره از سر گرفته شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.