| کد خبر: 222723 |

بازسازی بخش فرسوده سیستم حمل ونقل عمومی ضروری است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: بخشی از سیستم حمل و نقل کشور دچار فرسودگی شده و باید با توجه به مطالبات کنونی به بازسازی جدی این سیستم در کشور با همه ظرفیت و توان کمک کنیم.

تین نیوز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: بخشی از سیستم حمل و نقل کشور دچار فرسودگی شده و باید با توجه به مطالبات کنونی به بازسازی جدی این سیستم در کشور با همه ظرفیت و توان کمک کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این مطلب را مهدی جمالی نژاد روز چهارشنبه در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای ترافیک کشور که به ریاست وی در سالن پیامبر اعظم(ص) در محل وزارت کشور با حضور نمایندگان دستگاهها با محوریت تقویت حمل و نقل عمومی کشور و ضرورت بازسازی و نوسازی ناوگان درون شهری و برون شهری در شرایط کرونا برگزار شد، عنوان کرد.

وی افزود: طبق آخرین گزارش ها ناوگان درون شهری کشور نیاز به بازسازی ۷۰ درصدی دارد  و این مهم باید طی برنامه ریزی‌های دقیق کوتاه مدت و میان مدت انجام گیرد.

معاون وزیر کشور ادامه داد: البته علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی در کوتاه مدت اقدامات خوبی از سوی مجموعه دولت و شهرداریها برای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور شاهد هستیم و در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال آینده هم تقویت سیستم حمل و نقل به صورت ویژه دیده شده است.

رئیس سازمان شهرداری های کشور تاکید کرد: شیوع گسترده کرونا نشان داد که سیستم های حمل و نقل چه میزان واجد اهمیت است و امروز نیازمند نگاه جدید و به قولی بازمهندسی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.

وی افزود: در کوتاه مدت حمایت از رانندگان و ارائه وام و تسهیلات و بسته های معیشتی برای ناوبران عزیز تاکسیرانی و اتوبوسرانی باید پیگیری و عملیاتی شود و در راستای شادابی و تحرک ناوگان فعلی و حفظ شرایط موجود نیز یارانه بلیط در راستای کسری درآمد شهرداریها و اعتبار لازم از ردیف تبصره ۱۸ جهت اورهال(بازآماد) کردن واگن ها و راه اندازی مجدد ناوگان متوقفی انجام گیرد.

جمالی نژاد در این خصوص گفت: امروز ۱۱۲ واگن تهران خارج از چرخه بهره برداری است و برای این موضوع باید  با استفاده از تسهیلات ممکن تلاش کنیم این واگن ها را در مدار فعالیت مجدد قرار دهیم.

وی همچنین افزود: در حوزه اتوبوسرانی درون شهری هم حدود ۵۰ درصد ناوگان خارج از چرخه وغیرقابل بهره برداری است که برای این هم برنامه بازسازی در نظر گرفته ایم.

معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: پایانه های مسافربری از جمله مکان هایی است که در نظر داریم نظارت ها را با هدف رعایت پروتکل های بهداشتی دو چندان نموده و تقویت کنیم. در این خصوص به استانداری ها تاکید شده که پایانه هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند تذکر جدی داده شود و در صورت تکرار با نظارت شهرداری جریمه و مجازات می شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.