| کد خبر: 222711 |

پیشنهاد مدیرعامل مترو تهران به مدیران بانک رفاه

مدیرعامل شرکت مترو تهران به مدیران بانک رفاه پیشنهاد داد در مورد تعیین‌تکلیف آزادسازی نیمی از مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸، از بانک مرکزی استعلام بگیرند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مترو تهران به مدیران بانک رفاه پیشنهاد داد در مورد تعیین‌تکلیف آزادسازی نیمی از مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸، از بانک مرکزی استعلام بگیرند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا علی امام روز چهارشنبه در یک گفتگوی رادیویی با اشاره به این نکته که شرط اصلی برای افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال جاری، واریز به موقع و هرچه سریعتر مبلغ یک هزار میلیارد تومان سهم مترو از پول اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ از سوی بانک عامل است، در مورد اصرار بانک رفاه مبنی بر تادیه کل وثایق اوراق از سوی شهرداری تهران گفت: طبق قانون، بانک عامل می‌تواند با استناد به سهم ۵۰ درصدی دولت در باز پرداخت اصل و سود اوراق، بدون نیاز به وثایق شهرداری تهران، مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان از وجوه را در اسرع وقت آزاد کند.

وی ادامه داد: در این زمینه مسئولان بانک رفاه که اتفاقا همکاری خوبی با شهرداری تهران داشته‌اند، می‌توانند از مدیران اعتباری بانک مرکزی استعلام بگیرند تا بدون دغدغه و نگرانی از بابت رعایت قوانین بانکی، ۵۰ درصد پول اوراق مشارکت که تضامین آن بر عهده دولت است را آزاد کنند.  

مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: در واقع آنچه بانک مرکزی در مورد وثیقه‌گذاری اوراق مشارکت وضع کرده است، برای محکم‌کاری بوده اما سازمان بازرسی کل کشور به همین مورد هم ایراد گرفته که چرا بانک مرکزی شهرداری‌ها را ملزم به سپردن ۱۰۰ درصد وثیقه‌های اینچنینی کرده است. به تعبیر دیگر آن‌ها هم معتقدند وقتی در قانون انتشار اوراق مشارکت قید شده که دولت باید ضمانت پرداخت اصل و سود ۵۰ درصد وجوه را تامین کند، یعنی وثیقه‌گذاری آن هم بر عهده دولت است و نباید برای این مورد مجددا از شهرداری‌ها طلب وثیقه شود.  

وی خاطرنشان کرد: در نهایت با یک نامه‌نگاری ساده و استعلام از بانک مرکزی، به نظر می‌رسد امکان آزادسازی ۷۵۰ میلیارد تومان پول اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ به راحتی و بدون نیاز به وثیقه‌گذاری شهرداری تهران برای ۵۰ درصد سهم دولت، میسر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ۱۳۹۸ برای توسعه مترو و اتوبوسرانی شهر تهران در آخرین روز از تیر امسال، با عاملیت بانک رفاه منتشر شد که پس از گذشت مدت ها هنوز این پول به حساب شهرداری تهران برای توسعه خطوط مترو واریز نشده است.

ناوگان مترو تهران و حومه در ۷ خط و ۱۲۸ ایستگاه فعال است که با رفع این مشل مالی مدیران شهری قول داده اند که امسال ۱۲ ایستگاه جدید در ناوگان مترو پایتخت افتتاح شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.