| کد خبر: 222675 |

زمستان امسال متفاوت‌تر از سال گذشته خواهد بود

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به شرایط جوی، زمستان امسال متفاوت‌تر از سال گذشته خواهد بود. تاکید داریم هموطنان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

تین نیوز

 رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به شرایط جوی، زمستان امسال متفاوت‌تر از سال گذشته خواهد بود. تاکید داریم هموطنان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، هفتاد و یکمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی با حضور سازمان های مرتبط اعم از سازمان راهداری، اورژانس، هلال احمر، هواشناسی و … به ریاست سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در سالن جلسات این پلیس برگزار شد

در این جلسه سردار تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا ابتدا نکاتی را پیرامون هماهنگی دستگاه های مسئول با پلیس در اجرای طرح زمستانه سال جاری مورد بحث و بررسی قرار دادند و برخی نقاط ضعف و کاستی ها و علل تصادفات سال گذشته را تشریح کردند.

همچنین نمایندگان سازمان های حاضر در جلسه هرکدام جداگانه، نکات و مسائل مربوط به حوزه خود را مطرح و آمادگی خود را برای اجرای طرح ترافیکی زمستان سال جاری را اعلام کردند.

سردار هادیانفر در این جلسه اظهار داشت: ۲۳۶ هزار کیلومتر جاده و هزار و ۱۴۷ شهر داریم که تمامی دستگاه‌ها در چندمین مرحله محدودسازی جاده‌های کشور در شرایط کرونا پای کار بوده و فعالیت کرده اند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به شرایط جوی، زمستان امسال متفاوت‌تر از سال گذشته خواهد بود، چون در آخرین ماه فصل پاییز در قسمت‌های شمالی کشور، زمستان را تجربه می‌کنیم.

وی افزود: همچنان تاکید داریم هموطنان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند، اما ناوگان حمل و نقل عمومی همچنان در جاده‌ها در حال تردد است و ایمنی آن‌ها باید جدی گرفته شود.

سردار هادیانفر اظهار داشت: تاکنون به دستور وزیر محترم راه و شهرسازی یکصد نقطه پرخطر کشور ترمیم و بازسازی شده است و برای تردد اتوبوس‌ها نیز باید قبل از فرا رسیدن طرح ترافیکی زمستان، معاینه فنی تمامی اتوبوس‌ها ارزیابی شود.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: با توجه به شرایط جوی نامساعد به تمام شهرداری‌ها اعلام می‌کنیم که مانند گذشته در برخی معابر غافلگیر نشویم و معابر شهری را برای بارش برف با شن و نمک پاشی به موقع و جانمایی کیسه های ماسه در تمامی مناطق محیا نمایند.

سردار هادیانفر گفت: سال گذشته ما شرایط سختی در برخی از حوزه ها داشتیم و معابر اصلی را در بسیاری از مسیرهای کشور مسدود کردیم تا اتفاقی برای هموطنان رخ ندهد؛ امسال باید شرایط به گونه‌ای باشد که تمام دستگاه‌ها با هم همراه باشند تا در شرایط خاص، ماموریت خود را با کمترین آسیب انجام دهند.

وی تصریح کرد: اکثر تصادفات در شهرها منجر به خسارت است، اما در جاده‌ها بیشترین تصادفات از نوع جرحی و فوتی گزارش می‌شود و بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی سال گذشته بعد از دو سال متوالی ما کاهش تصادفات را داشتیم و در شش ماهه اول سال کاهش ۱۵ درصدی جانباختگان برون شهری را ثبت کردیم و تاثیر بیماری کرونا دراین خصوص ۳۵ درصد بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سال گذشته در زمستان ۱۱.۳ درصد کاهش تصادفات گزارش شد.

وی با اشاره به بیشترین عامل تصادفات فوتی به دلیل نحوه انتقال مصدومان است، افزود: در تصادفات یکی از دلایل اصلی فوتی ها، نحوه انتقال آنان است لذا باید شرایطی را پیش بینی کنیم که زمان رسیدن به محل حادثه توسط نیروهای درمانی را کاهش دهیم. هر چند اگر شرایط جوی نامساعد باشد اجازه پرواز بالگرد نیز برای امدادرسانی وجود ندارد. لذا باید محل‌های استقرار پلیس، اورژانس، امداد و هلال احمر را به گونه‌ای تعبیه کنیم که نزدیکترین موقعیت به محل حوادث احتمالی را داشته باشیم که اگر خدایی نکرده اتفاقی افتاد چه در شهر و چه در جاده سریع به حادثه رسیدگی کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: تعداد زیادی گردنه‌های حادثه خیز داریم که در همین رابطه نیز باید برای بهبود وضعیت گردنه‌ها و تردد هموطنانمان اهمیت بیشتری قائل شویم، تقریباً ۳۳ درصد مجروحین و متوفیان تصادفات جاده‌ای به خاطر نبستن کمربند ایمنی توسط همه سرنشینان است و نظارت سازمان راهداری و شرکت های حمل و نقل بر استفاده از کمربند ایمنی و همچنین نظارت پلیس براین موضوع در جاده ها و فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی توسط سرنشینان، می‌توان ۷۰ درصد از فوت هموطنانمان جلوگیری نمود و تصادفی اگر رخ داد از نوع تصادفات خسارتی شود.

سردار هادیانفر در پایان با اشاره به گزارش هواشناسی برای زمستان امسال خاطرنشان کرد: امسال زمستان ما سردتر و سخت‌تر از سال گذشته است لذا باید آمادگی کافی داشته باشیم تا غافلگیر نشویم و مراقبت از راه‌ها و مسیرهای تردد هموطنان یکی از موضوع‌های مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.