| کد خبر: 222665 |

وزیر راه‌وشهرسازی در سه‌شنبه‌های فناورانه ریلی مطرح کرد:

◄ تغییر نگاه و عمل وزارت راه از مدیریت مصرف‌گرا به بهره‌ورانه و تولیدمحور

وزارت راه‌و شهرسازی از یک وزارتخانه‌ای که نسبت به تولید دانش بی‌میل و کم اشتها بود، به ظرفیتی تبدیل شد که لوکوموتیو پرقدرت تولید دانش را به جریان پایدار ارزشی تبدیل کند.

تین نیوز

سه‌شنبه های فناورانه ریلی،  برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، وزیر راه‌و شهرسازی که برای ورود 70 دستگاه ناوگان جدید ریلی در مرکز جهادی راه آهن مستقر بود، در این برنامه نیز حاضر شد و گفت: برگزاری سه‌شنبه های فناورانه ریلی، نشان از رشد راه آهن و صنعت ریلی کشور دارد.

محمد اسلامی ادامه داد: راه‌آهن می‌تواند رهبری مهم‌ترین محرک‌های توسعه و پیشرفت ایران را در خود به عنوان مرکز کانونی جای دهد و اعمال مدیریت کند.

اسلامی افزود: وزارت راه‌و شهرسازی از یک وزارتخانه‌ای که نسبت به تولید دانش بی‌میل و کم اشتها بود، به ظرفیتی تبدیل شد که لوکوموتیو پرقدرت تولید دانش را به جریان پایدار ارزشی تبدیل کند.

وی گفت: سرزمینی مملو از استعداد داریم و خدا به خاطر این که از ظرفیت فراگیر انسانی استفاده درست نکرده‌ایم و کاهلی داشتیم ما را نمی‌بخشد. ضمن اینکه اشتباه ما این بود که سازمان‌هایمان را به صورت مصرف‌کننده مدیریت کردیم نه تولیدکننده.

وزیر راه‌و شهرسازی ادامه‌داد: در دهه ٨٠ تصمیم گرفتیم با استفاده از تبدیل دانش ضمنی به دانش آشکار، تا سال ١٤٠٠ سکوی پرش را برای صنعت کشور و حوزه حمل و نقل فراهم کنیم که این ثروت کنونی به برکت تحریم ها ایجاد شد.

اسلامی گفت: خدا را شاکرم که از ظرفیت نیروی انسانی استفاده شد و امروز در راه‌آهن به این دستاورد بزرگ رسیدیم.

اسلامی تاکید کرد: مردم باید حس کنند جریانی مسوول و دانش‌بنیان برای ارتقای کیفیت زندگی آنان متعهدانه عمل می‌کند و با انضباط فکری، گام بزرگی برای پیشرفت و تغییر به وجود آمده است.

وی ادامه داد: در بررسی بحث موبیلیتی (حمل و نقل)، جلوه‌های پیشرفت در موضوعات هوافضا و هوانوردی و همچنین موضوعات زمینی نظیر قطارهای پرسرعت و مباحث انتقال سریع، نشان می‌دهد ما در راه‌آهن بیش از بقیه بخش‌ها ظرفیت داریم و تقاضای پیرامونی در این حوزه فرصت زیادی ایجاد کرده است.

گفتنی است که بلافاصله پس از اجرای این مراسم، مراسم ورود ۷۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل و اولین لکوموتیو پارس ۳۳ واگن پارس نیز آغاز شد و به بهره برداری رسید.

ورود ناوگان ریلی به این ترتیب بوده است که بطورکلی در مرحله اول ۵۶ دستگاه معادل ۱۲۵ میلیارد تومان، در مرحله دوم ۸۸ دستگاه معادل ۱۴۴ میلیارد تومان و در مرحله سوم ۶۵ دستگاه معادل ۱۵۶ میلیارد تومان، در مرحله چهارم هم ۵۰ دستگاه معادل ۶۹ میلیارد تومان، در مرحله بعدی ۷۰ دستگاه معادل ۷۳ میلیارد تومان و در مرحله ششم و هفتم معادل ۱۲۲ دستگاه انواع واگن باری، مسافر‌ی و لکوموتیو برابر با ۳۶۶ میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره‌برداری شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 0 0

    كليدواژه هاي ارزنده اي در بيانات وزير محترم وجود دارد نظير مديريت دانش بنيان- رويكرد توليد محور بجاي مصرف محور - استفاده از ظرفيت انساني و ...
    اين نكات و رويكردها شايد در برخي سازمانها به صورت مناسبي با تدابير مديريت ارشد سازمان بكار گرفته شوند ولي در مجموعه وزارت راه عموميت ندارند و نظامات مشخصي براي استقرار و پايداري اين رويكردها ضرورت دارد كه اثري از تبيين و ترويج نظامات مهندسي و مديريتي براي اين موضوعات كليدي مشهود نيست.