| کد خبر: 222658 |

بررسی طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی جزییات طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها و ارجاع آن به کمیته‌ای ویژه برای بررسی کارشناسی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی جزییات طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها و ارجاع آن به کمیته‌ای ویژه برای بررسی کارشناسی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش تین نیوز، سید البرز حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون جزییات طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها به بحث گذاشته شد. این طرح دارای ۹ تبصره می‌باشد و کلیات آن در جلسات گذشته کمیسیون به تصویب رسیده است. امروز با حضور نمایندگان وزارت کشور و شهرداری‌ها و نماینده دیوان عدالت اداری جزییات آن مورد بررسی قرار گرفت و تا تبصره چهار این طرح بررسی شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در راستای اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها و بهبود عملکرد کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها می‌باشد. براساس گزارش نماینده وزارت کشور حدود ۵۲۰ هزار پرونده در این کمیسیون بلاتکلیف مانده است .

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه قانون فعلی منجر به فروش تخلف به مردم و تشدید مشکلات شده است. بازنگری در این قانون امری ضروری است. در طرح تصویب شده در مجلس شورای اسلامی وظایف عوامل و ارکان تاثیرگذار در چرخه ساخت و ساز مسکن و بخش‌های نظارتی کاملا روشن است.

حسینی در ادامه تاکید کرد: از آنجا که این طرح بسیار جامع می‌باشد تصمیم امروز کمیسیون بر این شد تا این طرح به کمیته ویژه در کمیسیون ارجاع شود و با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط بررسی‌های کارشناسی بر روی آن صورت گیرد تا در نهایت طرحی جامع برای اصلاح این قانون به منظور جلوگیری از فروش تخلف و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز تهیه شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.