| کد خبر: 222585 |

نیکزاد: بودجه تأمین قیر رایگان تا پایان هفته تزریق می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تزریق بودجه تامین قیر رایگان تا پایان هفته جاری خبر داد.

تین نیوز

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تزریق بودجه تامین قیر رایگان تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،‌ علی نیکزاد اظهار کرد: هر کمیسیون در مجلس شورای اسلامی چندین اولویت دارد، حال یکی از اولویت های کمیسیون عمران در مجلس یازدهم، بحث تأمین قیر بود که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، قانون مذکور تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسید.

وی افزود: بر اساس قانون الحاق یک بند به تبصره 1 قانون بودجه سال 1399 کل کشور، قرار نیست که حواله قیر رایگان میان دستگاه ها توزیع شود تا از این محل رانت و فساد رخ دهد، بلکه قرار است اعتباری حدود 4 هزار میلیارد تومان با تخصیص صد درصد از طریق سازمان برنامه و بودجه  در اختیار دستگاه ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون مذکور،50 درصد از این اعتبارات در اختیار وزارت راه و شهرسازی، 21 درصد در اختیار بنیاد مسکن، 17 درصد در اختیار سازمان شهرداری ها و دهیاری ها وزارت کشور، 5 درصد در اختیار نوسازی مدارس، 4 درصد در اختیار سازمان جنگل ها، مراتع و منابع طبیعی و 3 درصد در اختیار بسیج سازندگی قرار می گیرد. پس از آن این اعتبارات از سوی دستگاه ها به صورت استانی در اختیار سازمان های مربوطه قرار گرفته و آن ها از این محل اعتباری، صرفا اقدام به تأمین قیر می کنند.

نایب رئیس مجلس یادآور شد:در نشست امروز مقرر شد دستگاه های تعیین شده در قانون الحاق یک بند به تبصره 1 قانون بودجه سال 1399 کل کشور، ظرف 48 ساعت جداول استانی خود را به مجلس و سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند تا ان شاء الله تا پایان هفته، اعتبارات مذکور اختصاص یابد. با اجرای قانون مذکور، 140 میلیون متر مربع آسفالت و روکش خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.