| کد خبر: 222584 |

راه‌اندازی طرح توانمندی راهنمایان در پاسخگویی به گردشگران خارجی

رئیس مؤسسه آوای فطرت و معنویت گفت: این مرکز به‌عنوان مرکز تخصصی گردشگری دینی برای پاسخ هر چه بهتر به سوالات گردشگران خارجی اقدام به راه‌اندازی طرح جامع توانمندسازی راهنمایان کرده است.

تین نیوز

رئیس مؤسسه آوای فطرت و معنویت گفت: این مرکز به‌عنوان مرکز تخصصی گردشگری دینی برای پاسخ هر چه بهتر به سوالات گردشگران خارجی اقدام به راه‌اندازی طرح جامع توانمندسازی راهنمایان کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سید مصطفی میرفندرسکی با بیان این مطلب گفت: گردشگران خارجی در طول مدت اقامت در ایران در کنار سوالات مرتبط با تاریخ، تمدن، فرهنگ و معماری، سوالات دینی و مذهبی متعددی از راهنمایان می‌پرسند که نیازمند توانمندی راهنمای تور در پاسخگویی به این سوالات است.

وی افزود: پاسخگویی به سوالات دینی توریست‌ها نیازمند بهره‌مندی از اسلوب و روش متناسب برای افراد غیرمسلمان است و راهنمایان به عنوان سفیران و نمایندگان فرهنگی ایران، ضمن آشنایی با برخی آموزه‌های دینی باید با در نظر گرفتن فرهنگ و ملیت گردشگران خارجی به صورت کارشناسانه و بی‌طرفانه پاسخگوی سوالات دینی آنها باشند.

رئیس مؤسسه آوای فطرت و معنویت بیان کرد: این مرکز تخصصی گردشگری دینی زیر نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با همکاری مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، در راستای توانمندسازی راهنمایان در عرصه پاسخگویی به سوالات دینی گردشگران خارجی در نظر دارد با جمع‌آوری و طبقه‌بندی سوالات دینی توریست‌ها و نیازسنجی اولیه نسبت به تولید محتوا متناسب برای راهنمایان تور را اقدام کند.

میرفندرسکی تصریح کرد: مهمترین رویکرد این طرح ارزیابی میدانی و نیازسنجی برای راهنمایان در زمینه تورگردانی است که می‌تواند به اهداف مختلفی در زمینه تولید محتوای مناسب در قالب‌های گوناگون برای راهنمایان دست پیدا کند. راهنمایانی که سابقه تورگردانی در تورهای ورودی دارند، می‌توانند با ورود به سامانه این مرکز به آدرس VoiFS.com/Religious-Questions و یا به آدرس مختصر Peku.ir/i در اجرای هرچه بهتر این طرح مشارکت داشته باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.