| کد خبر: 222533 |

هشدار نارنجی هواشناسی برای دریاهای کشور

سازمان هواشناسی نسبت به مواج شدن دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس در پی وزش باد نسبتا شدید هشدار داد.

تین نیوز

سازمان هواشناسی نسبت به مواج شدن دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس در پی وزش باد نسبتا شدید هشدار داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وزش باد نسبتاً شدید، افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا دو مترامروز (۲ آذرماه) برای نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، فردا (۳ آذرماه) برای خلیج فارس و تنگه هرمز و سه‌شنبه ( ۴ آذرماه) برای نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد بنابراین  نسبت به محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل، ممنوعیت تفریحات آبی و شنا توصیه میشود.

سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه دیگری آورده است: وزش باد نسبتا شدید افزایش ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵ متر و مواج شدن دریای خزر را از  بعدازظهر دوشنبه ( ۳ آذرماه) تا اواخر وقت سه‌شنبه (۴ آذرماه) در پی دارد.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی نسبت به محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل، ممنوعیت تفریحات آبی و شنا وجود دارد.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.