| کد خبر: 222521 |

حمل و نقل یخچالی در بنادر استان میزان صادرات را افزایش می‌دهد

استاندار گیلان با اشاره به رشد ۵۸ درصدی صاررات غیرنفتی از گیلان گفت: راه‌اندازی حمل و نقل یخچالی در بنادر، توسعه صادرات استان را به‌دنبال دارد.

تین نیوز

استاندار گیلان با اشاره به رشد ۵۸ درصدی صاررات غیرنفتی از گیلان گفت: راه‌اندازی حمل و نقل یخچالی در بنادر، توسعه صادرات استان را به‌دنبال دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم از رشت، ارسلان زارع صبح امروز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بر ضرورت شناسایی واحدهای تولیدی و طرح‌های نیمه‌تمام سرمایه‌گذاری صادرات‌محور تاکید کرد و اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در رفع موانع احتمالی اهتمام داشته باشند.

استاندار گیلان افزود: با وجود تحریم‌های غیرقانونی، فشار دشمنان و مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا اما شاهد تحقق 65 درصدی هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی از گیلان در طول 8 ماه نخست امسال بوده‌ایم و این صادرات غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال قبل 58 درصد افزایش یافته است.

زارع با بیان اینکه امسال 600 میلیون دلار صادرات غیرنفتی از گیلان هدف‌گذاری شده است تصریح کرد: صادرات میوه با افزایش وزنی و ارزی قابل توجهی نسبت به نیم‌سال نخست همراه است البته از جهاد کشاورزی استان نیز انتظار می‌رود که بسترهای افزایش تولید محصولات صادرات‌محور را فراهم کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان حمل و نقل کانتینری به‌ویژه کانتینر یخچالی را در توسعه صادرات موثر دانست و ابراز داشت: ایجاد خطوط مستقیم هفتگی از آستارا تا آستراخان اقدامی شایسته است که امیدواریم شاهد تحقق هدف‌گذاری صادرات در این بخش نیز باشیم.

وی نقش کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و دبیرخانه آن در استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این کارگروه ماهیت فرابخشی دارد و مباحث آن در توسعه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، کنترل بازار و رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی موثر است.

استاندار گیلان افزایش نرخ دلار موجب افزایش ارزش صادراتی دانست و تصریح کرد: اما در گیلان از نظر وزنی هم شاهد افزایش صادرات هستیم که این مهم نشان می‌دهد رشد صادرات استان واقعی بوده و تنها ناشی از بالا رفتن نرخ ارز نیست.

زارع مزیت‌های رقابتی متعدد گیلان در حوزه اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه بهره‌برداری اصولی از این دارایی ارزشمند نیازمند تلاشی مضاعف است ابراز داشت: بانک‌های عامل استان هم در جهت رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری می‌توانند همکاری مطلوب داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه باید با اتخاذ تدابیری درست و اصولی از خروج بخش خصوصی کشورمان از بازارهای جهانی به‌طور جدی ممانعت شود افزود: امروزه کشتیرانی خزر می‌تواند برند حمل و نقل دریایی جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی تشکیل میز کالایی محصولات کشاورزی در استان را از مزیت‌های قابل قبول دو بخش صنعت و کشاورزی عنوان کرد و بیان داشت: ارائه بسته‌های تشویقی و حمایتی به فعالان حوزه صادرات در جهت حمایت از آنان تاثیرگذار است و در رابطه با محصول زیتون نیز دستگاه‌های اجرایی پیگیری و همکاری لازم را برای ثبت برند جغرافیایی زیتون به نام رودبار انجام دهند.

استاندار گیلان برخی ظرفیت‌های شرکت کشتیرانی خزر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این ظرفیت‌ها در توسعه صادرات از مبدا گیلان تاثیرگذار خواهد بود و همچنان بر لزوم نوسازی ناوگان، ارتقاء کارکرد و جایگاه این شرکت با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی تاکید داریم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.