| کد خبر: 222497 |

۴۷۰ کیلومتر طرح آزادراهی در آذربایجان‌شرقی در دست اجراست

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۷۰ کیلومتر طرح آزادراهی در سطح استان در دست اجراست که بخش عمده آن به صورت مشارکتی اجرا می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۷۰ کیلومتر طرح آزادراهی در سطح استان در دست اجراست که بخش عمده آن به صورت مشارکتی اجرا می‌شود.

به گزارش تین نیوز، ابوالقاسم سلطانی، روز  یکشنبه با حضور در ایرنا مرکز آذربایجان شرقی افزود: این آزادراه ها دارای توجیه اقتصادی بوده و به روش BOT ( ساخت، بهره برداری و واگذاری ) با مشارکت دولت و بخش خصوصی اجرا می شود و هر کدام از آن ها دارای ۴، ۵ قطعه است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در سطح کشور اجرا می شود، اظهار داشت: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از طرح های آزادراهی کشور در سطح آذربایجان شرقی اجرا می شود که از جمله شامل آزادراه تبریز - ارومیه به طول ۱۰۷ کیلومتر، رینگ دوم جنوبی تبریز به طول ۳۲ کیلومتر، بخش استانی آزادراه تبریز - مرند - بازرگان به طول ۱۱۸ کیلومتر، آزادراه تبریز - سهند به طول ۱۹ کیلومتر و آزادراه مراغه - هشترود به طول ۱۱۰ کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، هزینه اجرای هر کیلومتر آزادراه را بسته به شرایط توپوگرافی منطقه حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قطعه سوم آزادراه تبریز - ارومیه دارای ۲ تونل هر کدام به طول ۲ هزار و ۲۵۰ متر است که ۸۰۰ متر از هر دهنه اجرا شده و بهره بردای از این آزادراه موجب کاهش ۱۳ کیلومتر از مسیر تبریز - ارومیه می شود.

سلطانی، ادامه داد: طرح رینگ دوم تبریز نیز به صورت مشارکتی اجرا می شود که هم اکنون ۱۰ کیلومتر از مسیر آن حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ادامه مسیر نیز در مرحله ارزیابی و مطالعه است.

وی یادآوری کرد: آزادراه تبریز - مرند - بازرگان با حدود ۵ درصد پیشرفت فیزیکی و آزادراه مراغه - هشترود با ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده، بیش از ۲۲ کیلومتر از خواجه - ورزقان به بهره برداری رسیده و اجرای آن بیش از ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آزادراه تبریز - سهند نیز در حال تکمیل و بهره برداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: در ۲ سال اخیر ( از فصل کاری ۹۷ تا فصل کاری امسال) بیش از ۲۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، آزادراهی و بزرگراهی در سطح استان، اجرا شده و به بهره برداری رسیده و ۴۰۰ کیلومتر نیز راه روستایی احداث یا بهسازی شده است.

سلطانی، با اشاره به وجود یک هزار کیلومتر طرح بزرگراهی در سطح آذربایجان شرقی، افزود: در زمان کنونی ۲۷۰ کیلومتر طرح بزرگراهی شامل بزرگراه های تبریز - اهر، مرند - جلفا، تبریز - اسپیران، میانه - سرچم، صوفیان - شبستر - تسوج، سراب - بستان آباد و اتصال آن به آزادراه، کنارگذر ایلخچی و بهسازی راه های مرند - ایواوغلی و راه بستان آباد - تبریز در دست است.

وی میانگین پیشرفت فیزکی پروژه های مشارکتی آزادراهی و بزرگراهی استان را ۲۸ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: پیشرفت کلی پروژه های بزرگراهی استان ۴۶ درصد است.

آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.