| کد خبر: 222476 |

چین برخلاف آمریکا ممنوعیت پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس را لغو نکرد

جت های ۷۳۷ مکس بوئینگ همچنان از بزرگترین بازار خود یعنی چین محروم هستند چرا که دولت این کشور برخلاف آمریکا موضع خود را در مورد ایمنی این هواپیما تغییر نداده و مجوز پرواز در آسمان چین را به این مدل نداده است.

تین نیوز

 جت های ۷۳۷ مکس بوئینگ همچنان از بزرگترین بازار خود یعنی چین محروم هستند چرا که دولت این کشور برخلاف آمریکا موضع خود را در مورد ایمنی این هواپیما تغییر نداده و مجوز پرواز در آسمان چین را به این مدل نداده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از راشاتودی، جت های 737 مکس بوئینگ همچنان از بزرگترین بازار خود یعنی چین محروم هستند چرا که دولت این کشور برخلاف آمریکا موضع خود را در مورد ایمنی این هواپیما تغییر نداده و مجوز پرواز در آسمان چین را به این مدل نداده است.

بر اساس گزارش رسانه های محلی چین، سازمان هواپیمایی کشوری چین اعلام کرد که تاریخی برای از سرگیری پروازهای بوئینگ 737 مکس تعیین نکرده است.

این سازمان تأکید کرد که موضع آن نسبت به پرواز این مدل از هواپیما از ماه گذشته تغییر نکرده است. ماه گذشته فنگ ژنگلین، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری چین اعلام کرد که قبل از تصمیم درباره لغو ممنوعیت پرواز این هواپیما باید اطمینان حاصل کند که اصلاحات ایمنی در این مدل صورت گرفته است.

وی قبلاً نیز تأکید کرده بود که هواپیمای 737 مکس باید سه شرط را داشته باشد. جدای از شفافیت در نتایج تحقیق در مورد علت حوادثی که منجر به کشته شدن 346 نفر شد، پیشرفت های صورت گرفته در بخش طراحی باید از آزمایشات پروازی عبور کند و خلبانان نیز باید آموزش کافی را ببینند.

سال گذشته، چین اولین کشوری بود که هواپیماهای بوئینگ 737 مکس را پس از دومین سانحه مرگبار در عرض تنها 5 ماه زمین گیر کرد.

بیانیه سازمان هواپیمایی کشوری چین اندکی پس از تصمیم اداره هوانوردی فدرال آمریکا درمورد لغو ممنوعیت تقریباً دو ساله این مدل از بوئینگ صادر شد.

اگرچه این تصمیم اجازه بازگشت سریع جت ها به آسمان را نمی دهد، انتظار می رود که اولین پروازهای تجاری قبل از پایان سال از سر گرفته شود.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا روز چهارشنبه پس از تقریباً دو سال ممنوعیت پرواز بوئینگ 737 مکس به علت دو سانحه سقوط مرگبار، مجوز پرواز مجدد این هواپیمای پرفروش بوئینگ را صادر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.