| کد خبر: 222462 |

صادرات ۱۸۰ هزارتن کالا از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۱۸۰ هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۱۸۰ هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

​به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، کلیم الله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی افزود:این میزان کالا توسط ۷ هزارو۹۴۴ دستگاه کامیون در ۸ ماه گذشته ازمرز بیله سوار صادر شده که از این تعداد بیش از ۱۷۴ هزار تن کالا توسط ۷ هزارو۶۴۱ دستگاه کامیون ایرانی و۵ هزارو۴۰۰ تن کالا توسط۲۵۷ دستگاه کامیون گرجی و حدود هزارتن توسط کامیون سایر ملیت ها از مرز خارج شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد کاهش یافته است افزود: محصولات کشاورزی، کاشی،شیشه ،نمک، ،سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی اتیلن را عمده کالاهای صادر شده ایرانی عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان ،روسیه ،گرجستان و حوزه قفقاز را خاطرنشان کرد وگفت: در مدت یاد شده ۱۲۴ هزارتن کالا توسط ۵هزارو ۳۵۸ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده است..

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل افزایش ۱۸ درصدی ترانزیت خروجی را یادآور شد و تصریح کرد: آب معدنی،برنج،گچ،سنگ های ساختمانی،سیمان،ام دی اف،نئوپان،سیمان،نمک،پروفیل،هیدروکربن ،انواع البسه و بیسکویت عمده ترین کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند.

وثوقــی از کاهش ۱۰۰ درصدی تردد مسافر بخاطر شیوع ویروس کرونا از پایانه مرزی بیله سوار در مدت یاد شده خبر داد و گفت: عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط با قوت درحال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.