| کد خبر: 222434 |

شهردار مشهد خبر داد

رکورد زنی سه ساله در منطقه ثامن

شهردار مشهد در مراسم معارفه سرپرست مدیریت شهرداری در منطقه ثامن گفت: همه می دانیم و به ریز هم می دانیم، چه اتفاقاتی در ادوار گذشته در منطقه ثامن رخ داده است. بدون شک در سه سال دوره مدیریت شهری پنجم اقداماتی که در چهارچوب وظایف شهرداری در منطقه ثامن افتاده است با فاصله از ادوار گذشته بیشتر بوده است.

تین نیوز
شهردار مشهد در مراسم معارفه سرپرست مدیریت شهرداری در منطقه ثامن گفت: همه می دانیم و به ریز هم می دانیم، چه اتفاقاتی در ادوار گذشته در منطقه ثامن رخ داده است. بدون شک در سه سال دوره مدیریت شهری پنجم اقداماتی که در چهارچوب وظایف شهرداری در منطقه ثامن افتاده است با فاصله از ادوار گذشته بیشتر بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شهردار مشهد با اشاره به اجرای زیر ساخت ها و فضاهای عمومی از جمله فضاهای سبز، ره باغ ها، معابر و... در بافت پیرامونی حرم مطهر، گفت: در مجموع اقدامات انجام شده در منطقه ثامن طی سه سال گذشته قابل قبول است.

محمد رضا کلائی در مراسم تکریم شهردار منطقه ثامن و معارفه سرپرست این منطقه که با حضور رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، افزود: به طور قاطع اعلام می کنم اقداماتی که از سوی مدیریت شهری در منطقه ثامن انجام شده است با فاصله بسیار زیاد بهتر، بیشتر، با کیفیت تر و جهادی تر از ادوار گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه همه می دانیم و به ریز هم می دانیم، چه اتفاقاتی در ادوار گذشته در منطقه ثامن رخ داده است، اظهارکرد: بدون شک در سه سال دوره مدیریت شهری پنجم اقداماتی که در چهارچوب وظایف شهرداری در منطقه ثامن افتاده است با فاصله از ادوار گذشته بیشتر بوده است.
کلائی تصریح کرد: این مقایسه را در حوزه وظایف شهرداری انجام می دهم زیرا شاید جایی اقدامات سوداگرانه اتفاق بیفتد، جایی اقدامات درآمدزا اتفاق بیفتد به این موضوع ها کاری ندارم بلکه اقداماتی که در ذات و وظایف شهرداری اتفاق افتاده در این دوره با فاصله در راستای خیر عمومی بوده است.
شهردار مشهد اضافه کرد: یک بار بروید و از ابتدا تا انتها اقدامات انجام شده در این منطقه را بررسی کنید و ببینید ماچقدر دنبال سوداگری بوده ایم و دیگران چقدر؟ چقدر از ضعف ها و مشکلاتی که درست کردن در این دوره حل شده است، چقدر از مشکلات و آسیب هایی که ایجاد شده رفع و رجوع شده است؟ این موضوع خیلی جدی است.
وی با بیان اینکه این موارد را می گویم چون روی منطقه ثامن به دلیل علاقه ای که داشته ام سال ها تمرکز کرده ام، اظهارکرد: با توجه به این موضوع اعلام می کنم که خیلی از کارها انجام شده و اشکالات زیادی که از سنوات قبل بوده جبران شده و مشکلی برای بعدی ها نگذاشته ایم و این کارنامه افتخار آمیز است.
کلائی ادامه داد: البته به لحاظ تاکتیکی شاید جاهایی تفاوت نظری داشته باشیم اما اصلا نمی شود از نظر راهبردی و همچنین اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته درسه محور کارهایی که انجام شده مشکلاتی که از تصمیمات قبلی حل شده و دردسرهایی که برای بعدی ها گذاشته را با مدیران ادوار گذشته مقایسه کرد.
کلائی گفت: در این سه محور کارنامه هرکدام از مدیران 20سال گذشته منطقه ثامن را مقایسه کنید می بیند حتی برخی زیر صفر بوده اند.
شهردار مشهد افزود: چگونه می شود در خصوص توفیقات به دست آمده در حوزه زیرساخت ها و بهره وری ایجاد شده صحبت نکرد.
وی اضافه کرد: البته به هر حال مشکلات و حواشی که در دوران مدیریتی آقای نعمتی به ویژه طی یکسال گذشته در خصوص موضوعات طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر بر کار سایه افکنده مانع از این شده که تمرکز لازم بر اقدامات انجام شده وجود داشته باشد اما با توجه به تازه نفسی آقای حجازی و زمینه های آماده شده زمینه سازی ها می تواند به سرعت نتیجه دهد.
شهردار مشهد با بیان اینکه تمامی همکاران منطقه ثامن و اعضای شورای شهر را به این نکته توجه می دهم که زیرساخت هایی که طی سه سال گذشته آماده شده بسیار قابل توجه است، اظهارکرد: اجرای معابر، ره باغها، فضای سبز و همچنین بخش زیادی از تملک های انجام شده، زمینه را برای اجرای پروژه های بعدی آماده کرده است.
وی ادامه داد: بخشی از منابع مورد نیاز از طریق تغییر منابع مبتنی بر بدهی اتفاق افتاده است و خرج کرد آنها و تبدیل آنها به پروژه های رفاهی و امثال آن اقدامات کمی نیستند.
کلائی افزود: اگر فرمایش حضرت علی (ع) را درنظر بگیریم که بخشی باقی مانده زندگی را بیشتر دوست بداریم در این بخش باید انتخاب راهبردی خودمان را انجام دهیم این انتخاب راهبردی مبتنی است در پاسخ به این سئوال ها که تا چه حد می خواهیم بار پیشرفت پروژه های منطقه ثامن را بردوش بکشیم و افرادی که متولی اصلی آن هستند را درگیر نکنیم؟ یا می خواهیم ضمن عملکرد سنگین و پر حجم درحوزه پروژه ها و زیرساخت ها افرادی که متولی اصلی کار هستند را متوجه مسئولیت هایشان کنیم وآنها را مکلف کنیم به ایفای مسئولیت هایشان نماییم؟
کلائی گفت: با توجه به سیاست های شورای شهر پاسخ ما راهبرد دوم است، لذا ما ضمن اینکه درادامه پررنگ و پرحجم کارمی کنیم، به صورت جدی افرادی را که مسئولیت در این کار دارند را نیز وارد کار خواهیم کرد.
شهردار مشهد تاکید کرد: استاندار محترم خراسان رضوی به عنوان متولی استانی که نگین آن بافت پیرامونی حرم مطهر و خدمت به زائران حضرت رضا(ع) است باید به موضوع بافت پیرامونی حرم مطهر ورود پیدا کنند و این موضوع یکی از اولویت های کاریشان باشد.
وی افزود: وزارت راه و شهرسازی باید نقش جدی ایفا کرده و به تعهدات خود عمل کند و کم کاری های قبلی را جبران کند و نمایندگان محترم مجلس نیز همه نقش خودشان را ایفا کنند و این مطالبه مدیریت شهری است.
شهردار مشهد با بیان اینکه ما از دولت بابت حمل ونقل، ایجاد زیرساخت ها و...مطالبه داریم اظهارکرد: اما مهم ترین مطالبه ما از دولت نه در کلام و نه در مصاحبه که سال هاست همه از حمایت و کمک می گویند، بلکه در عمل بافت پیرامونی حرم مطهر است و با کمک شورای اسلامی شهر بر این مطالبه تمرکز خواهیم کرد.
کلائی در ادامه گفت: من صد در صد راهبردهایی را که رییس شورای شهر بر آن در خصوص بافت پیرامونی حرم مطهر و منطقه ثامن تاکید داشتند می پذیرم و قبول دارم و نظرم هم همین است و از آقای حجازی هم اجرای همین راهبرد را می خواهیم .
شهردار مشهد افزود: ما این راهبردها را 100درصد با سعه صدر و همکاری و با مجبور کردن همه عناصر و ذی نفعان برای انجام وظایف خودشان پیگیری خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه هر فردی هرچه می خواهد بگوید زیرا کاسب کار خود است، خاطرنشان کرد: در افتتاح پروژه های ثامن هم گفتم که کاسب حاشیه نیستیم و فقط کار می کنیم، برخی آمدند و گلایه کردند که چرا به ما این حرف ها را می زنی و انتقاد می کنی که پاسخ دادم ما دنبال حاشیه نیستیم و کار می کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.