| کد خبر: 222380 |

۲۴ کیلومتر راه در کرمان افتتاح شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۲۴ کیلومتر از کنار گذر غربی شهر کرمان با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در نهمین پنجشنبه از افتتاح پروژه‌های ملی با دستور ریاست جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۲۴ کیلومتر از کنار گذر غربی شهر کرمان با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در نهمین پنجشنبه از افتتاح پروژه‌های ملی با دستور ریاست جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

به گزارش تین نیوز، علی حاجی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۱.۵ کیلومتر از راه های افتتاح شده مسیر مستقیم و ۲ و نیم کیلومتر لوپ ها و رمپ ها هستند که ۳۲.۵ کیلومتر از این پروژه پیش از این به بهره برداری رسیده بود، ۲۱.۵ کیلومتر آماده افتتاح، ۲۵ کیلومتر در دست اقدام و ۹ کیلومتر از این مسیر دست نخوره باقی مانده است.

وی تصریح کرد: کنارگذر شهر کرمان بخشی از کریدور ارتباطی استان های شمال و مرکز کشور به استان های جنوبی (هرمزگان و سیستان و بلوچستان) است که به لحاظ ترانزیت کالا و مسافر و همچنین ارتباط مراکز صنعتی و معدنی بسیار عظیم و قطب های کشاورزی از اهمت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین از محدوده شهر کرمان و افزایش روزافزون ترافیک این شهر، اظهار داشت: اجرای طرح یاد شده می تواند اثرات چشمگیری بر کاهش سوانح، افزایش سهولت عبور و مرور، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوا داشته باشد.

وی گفت: کنارگذر کرمان به طور کلی ۸۸ کیلومتر در سال های گذشته به صورت راه اصلی دوخطه احداث و بهره برداری شده که با رشد آمار ترافیک، احداث باند دوم محور بسیار لازم و ضروری بود.

حاجی زاده با اشاره به شرح عملیات اجرایی پروژه افزود: ۱۵ هزار و ۱۷۰ مترمکعب دکاپاژ، ۵۹۵ مترمکعب خاکبرداری مسیر، ۱۹۹ هزار و ۵۸۴ مترمکعب را کفیل و خاکریزی با تراکم ۹۰ و ۹۵ درصد، ۲۸ هزار و ۲۴۰ مترمکعب خاکریزی با تراکم ۱۰۰ درصد، بیش از ۲۳ هزار و ۶۷۵ مترمکعب زیراساس، ۲۴ هزار و ۷۷۶ مترمکعب اساس، ۵۳۹ مترمکعب بتن، ۵۳ هزار و ۶۳۴ کیلوگرم آرماتور، ۲۹۸.۶ تن پریمکت، ۹۶.۹ تن تک کت، سه زهار و ۵۰۸ تن قیر و ۳۲۴ مترمکعب پی کنی در این پروژه انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.