| کد خبر: 222379 |

کاهش تصادفات از مزیت‌های آزادراه شرق اصفهان است

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: کاهش تصادفات و سفر ایمن از مزیت‌های آزادراه شرق اصفهان است.

تین نیوز

 مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: کاهش تصادفات و سفر ایمن از مزیت‌های آزادراه شرق اصفهان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا صلواتی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح آزادراه شرق اصفهان افزود: برآورد می‌شود که سالانه مرگ ناشی از تصادف ۲۵۰ هموطن که پیش‌تر از مسیرهای دیگر مشرف به این منطقه تردد می کردند کاسته شود و البته امیدواریم این نخستین آزادراه بدون تصادف کشور باشد.

وی با اشاره به تلاش‌های اخیر برای اتمام طرح ادامه داد: در یک سال اخیر پیمانکاران به صورت جدی فعالیت کردند و ۴۰ درصد تامین ریالی در چنین شرایط اقتصادی و ۲ ماه قرنطینه‌ای که در ابتدای سال وجود داشت کار را بسیار سخت کرد اما نهایت طرح به پایان رسید.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به ضرورت احداث پل مرتبط با شهرستان نایین در این طرح اضافه کرد: اگر این قسمت طرح اجرا شود دیگر کاری در این پروژه نمی‌ماند و تا پیش از بهمن‌ماه  امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

صلواتی تصریح کرد: مخابرات استان، همراه اول و ایرانسل همکاری بسیاری برای اینترنت داشتند که سبب شد این منطقه نیز مجهز به اینترنت پرسرعت شود.

همچنین مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران این طرح گفت: آزادراه شرق اصفهان از نظر زیست محیطی و اقتصادی می‌تواند فرآیند توزیع کالا و حمل و نقل را تسریع کند در این راستا سعی شد از بهترین امکانات فنی استفاده شود.

سید علیرضا عظیمی‌پور اظهار داشت: شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا از سال ۸۵ بر اساس مصوبه هیات دولت در قالب قراردادهای BOT (ساخت، بهره‌برداری و واگذاری) مامور به سرمایه گذاری با مشارکت ۷۰ درصدی شد.

وی افزود: در زمستان سال گذشته پیشرفت فیزیکی طرح بالغ بر ۵۸.۵ درصد بوده و با مساعدت همه در شرکت توسعه و ساخت آزادراه‌های کشور و صندوق بازنشتگی کشوری تکمیل آن شتاب گرفت.

آزادراه شرق اصفهان که با هزینه‌ای بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال ساخته شده است از آزاد راه نطنز – کاشان – اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم می‌شود و شریانی مهم برای ارتباط هرچه بهتر و سریعتر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.