| کد خبر: 22235 |

◄ خسارت های ۸۰ میلیون تومانی پراید به منابع ملی / دولت روحانی سرتیپ دارد، سرلشگر ندارد

تین نیوز | نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدد افراد استراتژیست و سیاست گذار کارآمد در دولت یازدهم گفت: دولت روحانی گرچه تعداد زیادی سرتیپ دارد اما یک سرلشگر ندارد.
 
به گزارش خبرنگار تین نیوز از همایش مدیریت بهره وری و نظام پیشنهادات، محمد رضا باهنر با اشاره به مدیریت بهره وری در کشور اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در بهره وری عدم ضابطه اجرایی است.
 
وی افزود: اگر قانون مصوب مجلس در سال ۸۹ مبنی بر بهبود فضای کسب و کار اجرایی شود می توان شاهد توسعه بهره وری در کشور بود. همچنین با اجرای قانون برنامه پنجم توسعه می توان کورترین گره های کشور را باز کرد.
 
نایب رییس مجلس با بیان اینکه" یکی از مزیت های دولت یازدهم حضور گسترده افراد استراتژیست و سیاستگذار است" تصریح کرد: گرچه دولت روحانی سرتیپ های بسیار دارد اما یک سرلشکر ندارد.
 
باهنر در ادامه بیان داشت:  البته یکی از صفات رئیس جمهوری این است که کاری را بدون تفکر و اندیشه انجام نمی دهد. اما برخی اصلاحاتی که ایشان به دنبال اجرای آن هستند برخلاف عرف و عادت هاست که اجرای آن ها نیازمند ارائه تدبیر خاصی از سوی ایشان است.
 
وی در ادامه با اشاره به عدم توجه به بهره وری در صنعت کشور اذعان کرد: تنش های موجود بر سر قیمت خودرو مساله اصلی نیست گرچه قیمت خودرو های تولید داخل بسیار بالا تر از قیمت تولید آن ها است و باید فکری در مورد آن صورت گیرد.
 
نایب رئیس مجلس افزود: پراید با قیمت فروش ۲۰ میلیون تومان برای از رده خارج شدن باید  ۱۰۰ هزارکیلومتر پیمایش داشته باشد و در این مدت با مصرف سوخت، ایجاد گازهای گلخانه ای، تخریب آسفالت و ایمنی جانی پایین برای سرنشینان هزینه آن ۸۰ میلیون تومان بر منابع طبیعی خسارت وارد می کند. اما در مقابل این تخریب های منابع ملی، دستاوردی هم دارد؟
 
باهنر با اشاره به نحوه بهره وری در سایر کشورها گفت: از بندر چابهار تا بندر امام حدود ۲۳۰۰کیلومتر خط ساحلی موجود است و حداکثر ۱۰۰ کیلومتر آن شامل شهرها، بنادر پالایشگاه ها می شود. درحالی که برخی کشورها با بهره وری در ۲۰۰ کیلومتر ساحل علاوه بر درآمدزایی به قطب های اقتصادی تبدیل شده اند.
 
وی  با توجه به اثرگذاری تحریم ها در اقتصاد ایران تاکید کرد: نباید در میزان تحریم ها و اثرات آن افراط و تفریط کرد. همان طور که تحریم صنعت هوافضا نتوانست جلوی دانشمندان در پرتاب موشک با موجود زنده و بازگشت آن از فضا را بگیرد.
 
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه" ۹۰ درصد منابع آب شرب ایران صرف کشاورزی می شود" خاطرنشان کرد: این درحالی است که ایران با میانگین بارش حدود ۲۵۰ میلیمتر در سال در نطقه خشک در دنیا قرار دارد و از منابع زیر زمینی چندین برابر استاندارد، برداشت می شود.
 
باهنر با اشاره به مصرف ۵۰۰ لیتر آب برای پرورش یک هندوانه ۱ کیلویی در کشور تصریح کرد: اگر بهره وری در آب ۸ درصد رشد کند کشاورزی نجات پیدا خواهد کرد.
 
نایب رئیس مجلس یادآور شد: با اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار رتبه ایران در جهان دو رقمی خواهد شد.

گفتنی است این همایش، 26 شهریور در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.