| کد خبر: 222332 |

◄ رویای ترانزیت ریلی به کشورهای CIS چگونه کمرنگ شد؟

تنها واگن هایی می توانند در CIS تردد کنند که الزامات فنی واگن های CIS را که از سوی مسکو تدوین و ابلاغ می شوند، پاس کنند.

تین نیوز

اگرچه مسئولان راه آهن توسعه روابط و همکاری‌های ریلی با کشورهای همسایه را یکی از دستاوردهای دولت در حوزه راه‌آهن دانسته و معتقدند «با ارتقای عضویت ایران در شورای حمل ‌و نقل ریلی سی.آی.اس واگن‌های ایران امکان تردد بیرون از مرزها و حمل بار را خواهند داشت»، اما یک کارشناس می گوید: واگن‌های فعلی ایران به هیچ وجه امکان تردد در کشورهای حوزه CIS را ندارند.

به گزارش تین نیوز، این کارشناس با تاکید بر این که  واگن‌های فعلی ایران حتی با بوژی 1520 ، به هیچ وجه امکان تردد در کشورهای حوزه CIS را ندارند، افزود: تنها واگن هایی می توانند در CIS تردد کنند که الزامات فنی واگن های CIS را که از سوی مسکو تدوین و ابلاغ می شوند، پاس کنند.

وی تاکید کرد: هیچ کدام از واگن های فعلی ناوگان ما این الزامات را پاس نمی کنند بنابراین اگر ارسال واگن به CIS  مورد نظر است باید واگن ها از کارخانجات همان کشورها خریداری شود.

او عنوان کرد: واگن سازان داخلی اگر می خواهند واگن شان در CIS پذیرفته شود باید بروند و از مراجع فنی روسی برای واگن هایشان گواهینامه بگیرند، رجیستری مرحله بعدی است.

این کارشناس گفت: گرفتن چنین گواهینامه ای نیز مستلزم انجام تغییرات فنی در کارخانه سازنده و تصحیح طرح واگن از طرف روس ها و مستلزم هزینه گزافی است که این هزینه قیمت واگن را بالا برده و قابلیت رقابت آن را با مشابه وارده شده از کارخانجات CIS را از بین می برد.

به گزارش تین نیوز، وی عنوان کرد: بنابراین عضویت در CIS، منجر به ایجاد بازار بزرگی برای شرکت های تولید کننده واگن در حوزه CIS است که عمدتاً روسی و بعضاً اکراینی هستند.

او افزود: این واقعیت ها رویای ترانزیت ریلی به کشور های CIS را کمرنگ می کنند و حق عضویت پرداخت شده برای حضور در جمع راه آهن های CIS را به هدر می دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.