| کد خبر: 222312 |

مسیر نقده- پیرانشهر با ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار بهسازی می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: هزار و ۵۵۲ میلیاد ریال اعتبار برای تعریض و بهسازی راه اصلی نقده- پیرانشهر- تمرچین در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: هزار و ۵۵۲ میلیاد ریال اعتبار برای تعریض و بهسازی راه اصلی نقده- پیرانشهر- تمرچین در نظر گرفته شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیدمحسن حمزه‌لو روز چهارشنبه در بازدید از مراحل توسعه راه اصلی نقده-پیرانشهر-تمرچین اظهار داشت: طرح تعریض و بهسازی راه اصلی نقده-پیرانشهر-تمرچین به طول ٣٣ کیلومتر علاوه بر تسهیل در دسترسی به پایانه مرزی تمرچین، ارتقای ایمنی محورها و کاهش سوانح جاده‌ای را موجب می‌شود.

وی ادامه داد: احداث راه اصلی نقده- پیرانشهر- تمرچین در ۲ قطعه، زیرساخت لازم برای گسترش ظرفیت‌های پایانه مرزی تمرچین به عنوان یکی از فعال‌ترین پایانه‌های مرزی استان به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: پایانه مرزی تمرچین در جنوب آذربایجان‌غربی یکی از پنج پایانه مرزی استان بوده که دروازه تجاری ۲ کشور ایران و عراق قلمداد می‌شود و نقش کلیدی در توسعه جنوب استان دارد.

به گزارش ایرنا رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از مراحل اجرایی طرح راه اصلی نقده-پیرانشهر- تمرچین بازدید کردند و تصمیم‌های لازم جهت سرعت در اجرای این پروژه گرفته شد.

مرز رسمی زمینی "تمرچین" در ۱۱ کیلومتری غرب شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی و به عنوان دروازه تجاری ۲ کشور ایران و عراق قلمداد می‌شود.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و "چومان" در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارند.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز مجاز رسمی زمینی فعال شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.