| کد خبر: 222306 |

۲۰ کیلومتر از کریدور شمال‌غرب کشور در مهاباد آماده بهره‌برداری است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰ کیلومتر از کریدور شمال‌غرب کشور واقع در این استان در محور مهاباد- میاندوآب آماده بهره‌برداری است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰ کیلومتر از کریدور شمال‌غرب کشور واقع در این استان در محور مهاباد- میاندوآب آماده بهره‌برداری است.

به گزارش تین نیوز، سیدمحسن حمزه‌لو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با افتتاح مسیر محور مهاباد، ۲ کیلومتر در مسیر مهاباد به سمت ترشکان و ۱۳ کیلومتر از مسیر میاندوآب به بوکان در حال آماده سازی است.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته هم بیش از ۴۸ کیلومتر از پروژه کریدور شمال غرب کشور در آذربایجان‌غربی به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پروژه کریدور شمال غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی با سرعت در حال تکمیل است، بیان کرد: همچنین طی یک ماه آینده در صورت مساعدبودن شرایط آب و هوایی، ۲۰ کیلومتر از مسیر سه راهی "محمدیار" به سمت مهاباد به اتمام کامل رسیده و زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

حمزه‌لو اضافه کرد: تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور با توجه به موقعیت راهبردی آذربایجان‌غربی در حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای اهرم کارآمدی برای کاهش تاثیر تحریم‌ها و بیرون‌رفت از مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود.

در پی حضور وزیر راه و شهرسازی در مهاباد و بازدید از کریدور شمال - جنوب در محور این شهرستان ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای تسریع در چهار بانده کردن مسیر بین شهرهای ارومیه، مهاباد و میاندوآب اختصاص پیدا کرده است.

کریدور شمال - جنوب با طول هزار و ۴۷۲ کیلومتر مرز بازرگان با عبور از استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان را به بندر امام خمینی (ره) در خوزستان به هم متصل می‌کند.

۳۰۰ کیلومتر از این کریدور در محدوده آذربایجان‌غربی قرار دارد؛ که ۲۷۰ کیلومتر آن هم اکنون زیر ترافیک است و با اتمام این طرح ورودی و خروجی مسیر شهرهای استان به بزرگراه و مسیر چهار بانده تجهیز خواهد شد.

هم اکنون ۱۰ هزار و ۷۷۷ کیلومتر راه بین شهری و روستایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این مقدار ۲ هزار و ۸۲۵ کیلومتر آن راه بین شهری و هفت هزار و ۹۴۶ کیلومتر نیز راه روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.