| کد خبر: 222301 |

از سوی یک مقام صنفی مطرح شد:

◄ پاسخ به چند ابهام در مورد وب کیوسک‌های پایانه‌های مسافربری

همانطور که فروش بلیت در دفتر پایانه و دفتر شهر دفاتر آژانس و هواپیمایی به عهده شرکت می باشد سایت های تهیه بلیت اینترنتی (علی بابا، مستر بلیت، سفر، ۷۲۴) و وب کیوسک همه جزو تعهدات شرکت بوده و هزینه‌های آن از محل ۱۵ درصد کمیسیون برداشت می شود.

تین نیوز

یک مقام صنفی گفت: وب کیوسک‌ها نوعی ابزار فروش بلیت شرکت‌ها هستند و بروز هر نوع مشکل از طریق خرید از این دستگاه نافی مسئولیت شرکت نمی شود.

به گزارش تین نیوز، مختار داوودی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: وب کیوسک‌ها هم همانند کاری که عابر بانک انجام می‌دهد (ارایه خدمات بانکی بدون نیاز به مراجعه مشتری به متصدی بانک) خدمات فروش بلیت را بدون مراجعه به متصدی فروش بلیت، ارایه می‌دهند.

وی عنوان کرد: بنابراین همانطور که هزینه نگهداری و مسئولیت عابر بانک‌ها با شعبه بانکی است که بر آن نظارت دارد، در موضوع وب کیوسک هم دقیقاً مسئولیت با شرکت های حمل و نقل است.

عضو هیئت‌ مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور تاکید کرد: نصب و راه اندازی و هزینه وب کیوسک از اختیارات شرکت هاست، این دستگاه فناوری جدیدی است به مسافر اختیار می دهد در سیستم فروش بلیت جستجو و با انتخاب ناوگان، ساعت حرکت و صندلی بلیت مورد نیاز خود را تهیه نماید.

داوودی گفت: هرنوع هزینه سخت افزاری و نرم افزاری هم در این مورد به عهده شرکت کاربر است و همانطور که فروش بلیت در دفتر پایانه و دفتر شهر دفاتر آژانس و هواپیمایی به عهده شرکت می‌باشد، سایت های تهیه بلیت اینترنتی (علی بابا، مستر بلیت، سفر، ۷۲۴) و وب کیوسک‌ ها همه جزو تعهدات شرکت بوده  و هزینه‌های آن از محل ۱۵ درصد کمیسیون برداشت می شود.

وی افزود: شرکتهای مسافری فقط نسبت به کسر یک تا 15 درصد کمیسیون و ۵ درصد عوارض شهرداری و مبلغی به نام بیمه سرنشین (تکمیلی) و بدنه (که آن هم ازمبلغ ۱۱هزار تومان تا ۱۸هزار متغیر است) از صورت وضعیت، مجاز هستند.

 به گزارش تین نیوز، عضو هیئت‌ مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور، عنوان کرد: به غیر از کسر ۲۰ درصد کمیسیون شرکت و عوارض شهرداری از مبلغ کل، کسر بیمه مندرج در صورت وضعیت نرخ ثابت دارد و درصدی محسوب نمی‌شود (متغیر بودن آن به تعداد صندلی ها و پیمایش مسافت بستگی دارد)، هرگونه برداشت دیگری از صورت وضعیت تحت عناوین دلالی، پامیزی، پارکابی، دالان داری، حق بیمه مسئولیت مدیر فنی، هزینه معاینه فنی، کارمزد فروش دفاتر هواپیمایی و آژانس های گردشگری، هزینه فروش اینترنتی و هزینه برنامه  وب کیوسک، تخلف محسوب شده و ممنوع است و درصورت وقوع تخلف،  شرکت خاطی به کمیسیون ماده ۱۲سازمان راهداری معرفی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.