| کد خبر: 222267 |

تمدید محدودیت بستگی به میزان تحقق اهداف دارد

وزیر کشور گفت: پس از دو هفته اعمال محدودیت ها، عملکردمان را با شاخص‌های موجود می‌سنجیم؛ چه بسا برخی تمدید و برخی لغو شود، ولی نهایتاً بستگی به میزان تحقق اهداف دارد.

تین نیوز

وزیر کشور گفت: پس از دو هفته اعمال محدودیت ها، عملکردمان را با شاخص‌های موجود می‌سنجیم؛ چه بسا برخی تمدید و برخی لغو شود، ولی نهایتاً بستگی به میزان تحقق اهداف دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، آقای عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسات امروز کمیسیون‌های مجلس و در جمع خبرنگاران، در خصوص اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای در تهران و سایر شهرستان‌های با وضعیت قرمز، تصریح کرد: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی، مردم و صدا و سیما با همکاری یکدیگر در اجرای اجزای این برنامه دو هفته‌ای نقش دارند.

وی گفت: شناسایی بیمار، غربالگری افزایش ۱۰۰ هزار تایی انجام تست ها، ردیابی، قرنطینه و محدودیت سازی و همچنین اطلاع رسانی و کمک‌های حمایتی اجزای این برنامه هستند.

وزیر کشور مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را دارای حکم قانونی خواند و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به تدوین دستورالعمل‌های اجرایی هستند و در طی دو هفته اعمال محدودیت‌ها نیز روزانه جلسات متعددی در وزارت کشور خواهیم داشت و با مسئولان استانی کشور نیز هماهنگی‌های بسیار وسیعی انجام می‌گیرد.

آقای رحمانی فضلی گفت: مردم رکن اصلی کار هستند و وزارت بهداشت نیز رکن اجرایی و عملیاتی؛ همه ما در خدمت وزارت بهداشت هستیم و باید با کمک رکن سوم یعنی رسانه‌ها در جهت اقناع سازی، اجماع سازی و همکاری و همدلی بیشتر تلاش کنیم.

وی افزود: شرایط خاصی برای مشاغل، فعالیت‌های تجاری، بازرگانی، خدماتی و همچنین امور اداری و آموزشی قائل شدیم که از شنبه اعلام می‌کنیم.

وزیر کشور گفت: پس از دو هفته اعمال محدودیت ها، عملکردمان را با شاخص‌های موجود می‌سنجیم؛ چه بسا برخی محدودیت‌ها تمدید و برخی لغو شود، ولی نهایتاً بستگی به میزان تحقق اهداف دارد.

آقای رحمانی فضلی افزود: قطعاً حصول نتیجه ناشی از این اقدامات زمانبر خواهد بود، امیدواریم ظرف سه الی چهار هفته، اولین طلیعه‌های این فداکاری عمومی را در سلامت مردم شاهد باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا محدودیت‌ها شامل جلسات مجلس نیز خواهد شد؟ نیز گفت: محدودیت‌ها شامل همه می‌شود، تصمیمات ستاد ملی کرونا برای همه حکم قانون را دارد و نه تنها شامل جلسات مجلس بلکه شامل جلسات دولت نیز خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.