| کد خبر: 222262 |

مدیرعامل راه‌آهن

◄ مهرماه امسال درآمدهای راه‌آهن از هزینه پیشی گرفت

مدیرعامل شرکت راه آهن در نشست سه‌شنبه‌های فناورانه ریلی، سخنان خود را با یاد شهدای گرانقدر انقلاب و شهدای سلامت آغاز کرد و ابراز امیدواری کرد که قدر چنین سرمایه هایی که به قیمت جان این عزیزان تمام شد را با اقدامات درست در هر موقعیت شغلی بدانیم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه آهن در نشست سه‌شنبه‌های فناورانه ریلی، سخنان خود را با یاد شهدای گرانقدر انقلاب و شهدای سلامت آغاز کرد و ابراز امیدواری کرد که قدر چنین سرمایه هایی که به قیمت جان این عزیزان تمام شد را با اقدامات درست در هر موقعیت شغلی بدانیم.

سعید رسولی در ادامه اظهار داشت: این برنامه با پشتوانه قدرتمند پژوهش‌های ارزشمند و با ارایه هایی که امروز توسط همکارانم صورت گرفت، ممکن شد.

رسولی افزود: می‌شد برای هر بخش کوچک از این اقدامات بزرگ که میتوانید از نزدیک شاهد آنها باشید، مبالغ هنگفتی هزینه شود اما با امکانات موجود امروز شاهد پیشرفت ریلی کشور از این طریق هستیم.

رسولی تاکید کرد: امروز این اقدامات مخصوص مرکز جهادی و شرکت راه آهن نیست و خانواده بزرگ راه آهن در تلاش و کوشش هستند و اتفاقاتی را رقم زدند.

ماحصل یکی از این کوششها این است که مهر ماه امسال اولین سالی  در شرکت راه آهن بود که درآمدهای ما از هزینه ها پیشی گرفت و ما همه توانمان را در شناخت مسایل حوزه انسانی قرار داده ایم تا هرچه سریعتر به نقطه ای برسیم که نشاط و تعلق سازمانی که جزو برند راه آهن است در این فضا حاکم شود. 

رسولی ادامه داد: علی رغم وجود مسایلی که از گذشته وضع شده و امروز ما مکلف به رعایت آنها هستیم، اما تلاش می‌کنیم این مقررات را از طریق قانون به نفع توسعه راه آهن حل و فصل بکنیم. چراکه حل مسایل راه آهن و رشد آن دغدغه اصلی مدیران راه آهن است.

وی اضافه کرد: ما برای اولین بار امسال ضوابط بودجه ای ویژه برای سازمان تصویب و ابلاغ کردیم.

چراکه همانطور که می‌دانیم افزایش سلامت اداری و شفافیت بیشتر در انجام امور راه آهن، کاهش هزینه های غیر ضروری برای هر سازمان ارزش بالایی دارند.

بنابراین ما خوشبختانه هزینه های غیر ضرور  را حذف کردیم تا به نقطه ای برسیم که همه امکانات راه آهن در خدمت رشد آن قرار گیرد و نه در چرخه منفی.

رسولی افزود: تلاش می‌کنیم که وابستگی ما به بودجه دولت قطع شود چراکه ما خانواده قدرتمندی هستیم و صنعت ریلی صنعت مستعد و توانمندی است و معمولا دستمان به بودجه دولت دراز شده است.

وی اضافه کرد: ما و همکارانمان از سال گذشته عمده وقتمان را صرف توجه به مسایل راه آهن معطوف داشته ایم و بجای اینکه کفش آهنی بپوشیم و به دنبال بودجه به مجلس و دولت رجوع کنیم تا بودجه بیشتری بگیریم و نسبت به هزینه‌کرد آن برنامه ریزی نکنیم، چشمانمان را به سرمایه های موجود در راه آهن باز کرده ایم و معتقدیم فرد ثروتمند نباید دستش جلوی بقیه دراز باشد.

او تاکید کرد: اینها را در شرایطی میگوییم که صورت های مالیِ حسابرسی شده ما موید نتیجه بخشی تفکر و نگاهمان بوده است؛ آن هم در سال ۹۹ که سال تحریم ها و بروز فشارهای شدید اقتصادی بر کشور و سال کاهش درآمدهای دولت و سال کروناست.

رسولی افزود: در حال حاضر عموم مردم در فشار اقتصادی هستند و حوزه های اقتصادی کسب و کار مختل شده اما راه آهن رشد در همه ابعاد را تجربه میکند . چراکه ما به دنبال تحول و کار نو هستیم و اتکا به توانمندی های خودمان در راه آهن تعریف شده است و این روحیه، خستگی ها را از بین میبرد و نشاط به وجود می آورد. 

مدیرعامل شرکت راه آهن در ادامه گفت: بنده برای تشکر از همکاران واژه کم می آورم. در برخی از مناطق پیشرفت های بسیار خوبی صورت گرفته است؛ روز گذشته  مهمان راه آهن خوزستان بودیم و اتفاقاتی که در این حوزه رخ داده تماما نو و بدیع و موثر هستند و موجب رونق و توسعه کشور در روزهایی که نیاز به خودباوری و رشد داریم خواهند شد که نتیجه بسیار شیرینی است.

رسولی خاطرنشان کرد: سعی کردیم به همه موضوعات توجه کنیم. در این بین کسانی که کشورهای پیشرو در حوزه ریلی را دیده اند وقتی وارد مجموعه می‌شوند و شرایط را میبینند سوال میرسند که الگو و برنامه  و سازوکار اجرایی شما به چه صورت است؟ آنها جواب همه سوالات خود را در یک کتابچه که سند این مجموعه هست پیدا می‌کنند .

وی افزود: تنها چهار ماه از افتتاح این مرکز میگذرد و افتخار میکنیم که میز و صندلی و تجهیزات موردنیاز را از انبار آورده ایم و خرج اضافی نداشته ایم و آنچه اینجا را جذاب کرده و این حرکت را به عنوان یک حرکت پیشرو مطرح کرده، همین اقدامات است.

رسولی تصرریح کرد: وزیر محترم راه و شهرسازی که در نامه ای  گفتند راه آهن  باید  الگو در سایر مجموعه ها شود که البته امیدواریم در همه مجموعه ها اینگونه تلاش ها ساری و جاری باشد. چراکه آنچه این اتفاق فناورانه را رقم زد در و دیوار و میز و صندلی نیست بلکه آن تفکر و اراده حاکم و شور و نشاط در جوانان متخصص است که برخی از آنها با همان حقوق قبلی کار خود را انجام می‌دهند . 

رسولی افزود: ما بهترین جایگاه را در یو ای سی داریم. کوید۱۹ پیش آمد و  دبیر اجرایی یو ای سی نامه رسمی فرستاد و  تقدیر و تشکر کرد و درخواست کرد  که تجاربمان را به اشتراک بگذاریم. 

رسولی تاکید کرد: در امور فناوری سال گذشته سمینار نکست استیشن  در شرایط تحریم اینجا برگزار شد و خود این یک افتخار بود. من برای بیان این اتفاق از کلام آن شهید بزرگوار وام میگیرم که فرمود ترامپ قمارباز کشورها را تهدید کرده که به ایران نروند و در این شرایط ۷۲ نفر از ۲۱ کشور آمدند. در آن مراسم گفته شد که در یو ای سی۱۲۰ گروه کارشناسی وجود دارد،بنده در جلسه خصوصی به دبیر یو ای سی گفتم ما در ایران این کار را انجام میدهیم.

رسولی تصریح کرد: بنده اعتقاد قلبی به رشد این مجموعه داشتم اما زودتر از انتظار این مجموعه نتیجه داد. چراکه برای تحقق این مهم ما اهداف را در مرکز جهادی به دیوار زده ایم و این یعنی پیشرفت در دستیابی به اهداف و اینکه ما میدانیم چه سرمایه مهم انسانی در اختیار داریم. 

این مقام مسئول ادامه داد: امروز بدنه کارشناسی ما  میتواند با راه آهن ارتباط برقرار کند و مشکلات را بیان کند و اگر وارد باشد ما تشکر کرده و برایشان راه حل در نظر میگیریم. معنی سازمان بالغ و هوشمند و پیشرو از همین رهگذر به دست آمده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بنده به همکارانم این نوید را می‌دهم که تجربیات و پیشرفت های شما تبدیل به کتاب می شود و در همه دنیا منتشر خواهد شد. 

او افزود: ما هرروز اولویت هایمان را مرور میکنیم تا چیزی از قلم نیفتد. از این طریق خانواده بزرگ راه آهن برای ما یک هدف فرهنگ و باور است و با اتکا به توان همین خانواده هم به رشد بسیاری دست یافته و می یابیم.

رسولی اضافه کرد: ما در مدیریت و اقتصاد کشور مشکلاتی داریم اما تمامیت ارضی مان حفظ است و همچون حکام حاشیه خلیج فارس مرعوب غرب نیستیم و این دستاورد بزرگی است و ما هم در همان راستا حرکت می کنیم تا بتوانیم از همه ظرفیت های موجود در جهت رشد ریلی کشور بعنوان یک نیاز مهم، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امروز همکاران بازنشسته ما با سرکشی به ادارات بصورت نامحسوس و با عشق کار می‌کنند تا عملکرد مجموعه بالاتر رود. بجز این، ما با اصلاح عملکردها در حوزه اداری، قراردادها و سرمایه گذاری ها، مجموعه را با نگاه جهادی جدید بررسی میکنیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 1 2

    با سلام. رويكردي كه معاون محترم وزير و مديرعامل راه آهن توصيف نموده اند مبني بر مديريت جهادي و متكي بر افزايش بهره وري از منابع موجود و با همفكري و مساعدت جميع همكاران راه آهن رويكردي بسيار مهم و نويدبخش براي تحول و ارتقاي راه آهن است و اميدوارم اين مهم صرفا در بيان نباشد و عملا موفق شوند بر مقاومتهاي پنهان و تفكرات كهنه و بروكراسي اداري غلبه نمايند. اميدورام با توكل بر خدايتعالي موفق شوند كه يدالله مع الجماعه

  • احمد خوشنودی 1 0

    هیچ حرکت رو به جلویی، بدون نقد وضعیت موجود، رخ نداده و نخواهد داد! هیچ سازمان و شرکت پیشرویی در جهان، نقد را مذموم و نقاد را سرکوب نمی کند! نقد برای منتقد هیچ سودی ندارد، بهره اش به کسی می رسد که مورد نقد جدی و علمی قرار گرفته، منتقد معمولا، تنها تر می شود، ولی چون دل اش پیش نقد شونده است، به روی خودش نمی آورد! او بدنبال ایجاد اثری مثبت و رد پایی ماندگار از نقد شونده است . یکی از چالش های اقتصاد و صنعت خاورمیانه برای غرب، ایران است! نه امروز،که از زمان دکتر مصدق و کلید خوردن بزرگترین حرکت ایرانیان قبل از انقلاب، یعنی نهضت ملی شدن صنعت نفت، امروز وقتی از متخصصین ام.آی.تی خطر استقلال صنعتی ایران سوال می شود می گویند :" آنها (یعنی ما) پیشرفت هایی داشته اند!! ولی خوسبختانه متخصصین لوکال(محلی) ندارند!!!! در صنعت شان" این نه یعنی متخصصین ایرانی ندارند! اولین شرط پیشرفت در صنعت را پروفسور گرنت نیز همین می داند :" متخصص ِ بومی ِ آن صنعت"
    توضیح اش را بارها در سایت و مقالات گفته اند که این لوکال اکسپرت یعنی چه نوع متخصصی در صنعت. و تکرارش خالی از لطف است، ولی وقتی مرکز جهادی ما هم نبود، همان لوکال اکسپرت های بی مزایای مورد غضب ، با الگوریتمهای هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، تاخیرات قطارهای محلی مان را با اندک خطایی ظرف مدت سه سال کار جدی با کمترین امکانات و پیش پا افتاده ترین فناوری های معمول موجود، محاسبه کرده بودند.
    بامید موفقیت و پیشرفت علمی ریلی