| کد خبر: 222227 |

تردد در شهرهای قرمز از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است

معاون کل وزیر بهداشت گفت: شهر‌هایی که از لحاظ بیماری کرونا در وضع قرمز قرار دارند از ساعت ۲۱ به بعد ممنوعیت تردد خواهند داشت.

تین نیوز

معاون کل وزیر بهداشت گفت: شهر‌هایی که از لحاظ بیماری کرونا در وضع قرمز قرار دارند از ساعت ۲۱ به بعد ممنوعیت تردد خواهند داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، دکتر ایرج حریرچی در ارتباط زنده با استودیو پخش خبر ۲۱ دوشنبه شب شبکه اول سیما افزود: در حال حاضر در یک نقطه بسیار مهم مقابله با کرونا هستیم و ملت و دولت حتماً در کنار هم در مقابله با این بیماری پیروز خواهند شد و انتظار داریم در آینده نزدیک شاهد روند نزولی مرگ و میر در کشور باشیم.

معاون کل وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: از مردم درخواست می‌کنم نگران نباشند و مردم هر شهر باید به موقعیت و میزان حساسیت و مقررات شهر خود (زرد، قرمز یا نارنجی بودن) آگاه باشند و به صدا‌های بیگانه توجه نکنند و فقط به آنچه از مجاری رسمی و فرمانداری‌ها عنوان می‌شود توجه کنند.

وی افزود: یکی از عوامل اصلی که ۵۱ درصد انتشار بیماری کرونا را در آبان شامل می‌شود تجمع‌های خانوادگی بود به این علت در شهر‌هایی که در وضع قرمز هستند از ساعت ۹ شب (ساعت پیک تجمع) منع تردد خواهند داشت و با تدابیر اندیشیده شده وسایل نقلیه عمومی، بیشتر در دسترس خواهد بود و از همه مهمتر با همکاری مردم انتظار می‌رود که به هیچ عنوان تراکم نداشته باشیم.

معاون کل وزیر بهداشت درباره غیب کارکنان در اداره‌ها و همینطور مرجع تنظیم کننده دستورالعمل‌های حضور کارمندان نیز گفت: در این باره اطلاعیه رسمی با دستور رئیس جمهور تا ۴ شنبه صبح اعلام خواهد شد و وزیر کشور هم امشب در رسانه ملی به جزئیات این اطلاعیه اشاره خواهند کرد.

وی ادامه داد: در همه شهر‌ها و استان‌ها مسئولان و متولیان اجرایی این دستورالعمل فرمانداران استانداران هستند و با متخلفین در هر سطحی برخورد شدید خواهد شد بگونه‌ای که تا ۳ ماه انفصال از خدمت و جرائم نقدی برای متخلفین پیش بینی شده است.

دکتر حریرچی افزود: با توجه به آمار بالای مرگ و میر فکر نمی‌کنیم مدیری وجود داشته باشد که در مقابل دستورالعملی که به مثابه قانون است مقاومت کند البته اگر موارد اندگی هم باشد با برخورد قاطع روبرو خواهند شد.

وی تصریح کرد: اگر کارمندی در اجرای دستورالعمل باا عمال تخلف از سوی روسای خود مواجه شود می‌تواند از طریق سامانه‌های ارتباطی همچون تلفن ۱۹۰ و ... تماس بگیرد و یا شکایت خود را مکتوب ارائه کند و در مراحل بعدی دادستان‌ها وارد عمل خواهند شد و فرمانداران هم موضوعات را بررسی خواهند کرد.

معاون کل وزیر بهداشت درباره تعیین تکلیف مدارس و دانشگاه‌ها و شیوه تدریس معلمان و اساتید در ایام کرونا گفت: دانش آموزان در همه مناطق زرد، قرمز و نارنجی، غیرحضوری تحصیل خواهند کرد و در دستورالعمل‌های ابلاغی هم مشخص شده است که در کجا یک سوم، در کجا یک دوم و در کجا دو سوم کارکنان آموزشی، پشتیبانی، فنی و آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها در محل کار حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: وزیر علوم، نکات مربوط به دانشگاه‌ها و وزیر آموزش و پرورش نکات مربوط به مدارس را اعلام خواهند کرد.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: امروز در جلسه کمیته امنیت اجتماعی و قرارگاه قرار شد که محدودیت‌های شهر تهران از قبیل مقررات استفاده از مترو، به میزان قابل توجهی برداشت شود و ساعت کاری طولانی شود.

وی افزود: وسایلی که در ناوگان حمل و نقل عمومی قرار دارند مانند تاکسی‌ها و خودرو‌های عمومی هم می‌توانند براساس مجوزی که از طریق اداره راهنمایی و رانندگی برایشان صادر می‌شود به فعالیت خود ادامه دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.