| کد خبر: 222193 |

رانندگان متضرر اتوبوس‌های خود را به فروش گذاشته‌اند

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: رانندگان متضرر از کرونا اتوبوس‌های خود را به فروش گذاشتند و این موضوع برای آینده نگران‌کننده است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: رانندگان متضرر از کرونا اتوبوس‌های خود را به فروش گذاشتند و این موضوع برای آینده نگران‌کننده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی مدقالچی ظهر امروز (۲۶ آبان‌ماه) در نشست خبری به مناسبت هفته ایمنی حمل و نقل، اظهار کرد: برای تحقق پیشرفت و توسعه باید زنجیره دولت و ملت در کنار یکدیگر قرار گیرد و هر شخص و قشر به وظیفه خود عمل کند و در واقع در بحث فرهنگ ترافیکی نیز گسست در هر کدام از این زنجیره‌ها تاثیرات مخربی برجای می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه مردم در هنگام تصادف ابتدا استاندارد نبودن جاده و ماشین را مقصر می‌دانند، تصریح کرد: این در حالی است که بررسی علت تصادفات نشان می‌دهد که عامل انسانی نقش قابل توجهی دارد. حتی در سه ماهه اول سال شاهد بودیم با کاهش تردد در محورهای مواصلاتی تصادفات افزایش یافت و نشان از این دارد که بروز تصادف به تراکم ماشین ارتباطی ندارد و فرهنگ غلط رانندگی حادثه‌ساز است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به کاهش مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ میانگین سطح اشغال صندلی اتوبوس‌ها ۱۸ نفر و در حال حاضر به ۶ یا ۸ نفر رسیده است و رانندگان یک روز در میان سفر می‌کنند و تردد اتوبوس‌ها از هر ۲۰ دقیقه به نیم ساعت کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه برخی از رانندگان با هدف سفرهای خارجی اتوبوس‌های VIP را تجهیز کردند، تصریح کرد: اکنون که سفرهای خارجی لغو شده و با کاهش مسافر در سفرهای برون‌شهری مواجه شدیم، تعدادی از رانندگان اتوبوس‌های خود را به فروش گذاشتند.

مدقالچی یادآور شد: البته با وجود کاهش در بخش مسافر، در حوزه حمل و نقل کالا شاهد رشد بودیم و صدور بارنامه ۱۵ درصد و ۱۸ درصد تناژ بارگیری افزایش یافته و این بارها توسط ۷۳۹۱ راننده و ۴۹۳۷ دستگاه ناوگان باری جابه‌جا شده است.

وی با اشاره به اینکه با کاهش بیش از ۸۰ درصدی تخصیص لاستیک مواجه شدیم، ادامه داد: قیمت لاستیک نیز بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته است و این در حالی است که رانندگان ناوگان سنگین باید در سال دست کم ۲ جفت لاستیک عوض کنند. البته ۳۵۰ هزار حلقه در کمرگات موجود است که قرار است این محصولات را در سامانه تایر بارگذاری کنند و منتظر تخصیص برای استان هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.