| کد خبر: 222172 |

افتتاح آزادراه ٢ هزار میلیارد تومانی شرق اصفهان تا چند روز آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ابرپروژه آزادراهی کشور با عنوان آزادراه شرق اصفهان به ارزش روز ٢ هزار میلیارد تومان تا چند روز آینده خبر داد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ همه پروژه‌های ریلی، آزادراهی و بزرگراهی جهش تولید به بهره برداری خواهد رسید.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ابرپروژه آزادراهی کشور با عنوان آزادراه شرق اصفهان به ارزش روز ٢ هزار میلیارد تومان تا چند روز آینده خبر داد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ همه پروژه‌های ریلی، آزادراهی و بزرگراهی جهش تولید به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایرنا، خیراله خادمی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت افتتاح آزادراه شرق اصفهان و راه آهن خواف هرات که در محل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل زیربناهای کشور برگزار شد، گفت: ابر پروژه آزادراه شرق اصفهان به طول ٦٣ کیلومتر به احتمال زیاد روز پنج شنبه همین هفته با حضور رییس جمهوری افتتاح خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ارزش روز این پروژه ٢ هزار میلیارد تومان است و سرمایه گذار از سال ٩٥ تاکنون هزار میلیارد تومان برای ساخت این آزادراه هزینه کرده است.

خادمی توضیح داد که سال ۹۵ این پروژه با حدود ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی به سرمایه گذار جدید داده شد و نهایتا با تکمیل آن بعد از ١٠ سال وقفه این ابر پروژه آزادراهی افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خبر داد: اکنون ٣ هزار و ٤٠٠ کیلومتر مسیر ریلی جدید درحال ساخت است که ٨ پروژه آن به عنوان پروژه‌های جهش تولید تا سال ١٤٠٠ افتتاح خواهد شد و اکنون در حال تکمیل آن هستیم.

وی گفت: هزار و ٣٤٥ کیلومتر آزادراه نیز اکنون درحال ساخت داریم که در غالب ٢١ پروژه آزادراهی با اولویت ٩ پروژه جهش تولید به طول ٦٥١ کیلومتر در حال ساخت است.

به گفته خادمی دولت تدبیر و امید اکنون در بخش بزرگراهی نیز٧ هزار و ٧٠٠ کیلومتر راه درحال ساخت دارد که ٧٦١ کیلومتر آن به عنوان پروژه‌های جهش تولید تا پایان سال ١٤٠٠ احتمال بهره برداری دارد.

خادمی افزود: مجموع سرمایه گذاری روی پروژه‌های درحال اجرا ٢٥ هزار میلیارد تومان است که مربوط به تکمیل پروژه‌های ریلی، آزادراهی و بزرگراهی جهش تولید است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: رقم ٢٤ هزار میلیارد تومان با یوروی ١٢ هزار تومانی برآورد شده است و تا پایان تکمیل پروژه‌های جهش تولید این رقم به ٣٥ هزار میلیارد تومان می‌رسد و نزدیک ٣ هزار و ٥٠٠ کیلومتر به طول آزادراه‌ها مسیر ریلی و بزرگراه‌های کشور با تکمیل آن اضافه می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.